سایت کاریابی جویا کار

جغرافياي كشور مكزيك

دسته بندي: مقالات / کشور
20 آبان

 

موقعيت جغرافيايي

ايالات متحده مكزيك در آمريكاي مركزي واقع و از شما به ايالات آمريكا، جنوب به گواتمالا و بليز و از شرق به خليج مكزيك و درياي كارائيب و از طرف غرب به اقيانوس كبير و خليج كاليفرنيا محدود مي‌شود. اين كشور از نظر مساحت مرتبه سوم را در بين كشورهاي آمريكاي لاتين داراست و وسعت آن بالغ بر 1958201 كيلومتر مي‌باشد كه 1908691 كيلومتر مربع خاك و 49510 كيلومتر مربع را آب تشكيل مي‌دهد. 

آبهاي داخلي

كشور  مكزيك، رودخانه‌هاي مهم كم دارد. بادهاي مرطوب شمال شرقي و نيز طوفانهاي استوايي شديد موجب كثرت مقدار آب قسمتهاي خارجي سراشيبي سلسله‌ي گوهاي سيرامادرا شده و سيلابها از ميان دره‌هاي تنگ به طرف اقيانوس آرام يا خليج مكزيك جريان مي‌يابند.

مهترين رودخانه‌ي فلات مركزي و قمست صحرا مانند منطقه‌ي كاليفرنياي سفلي  معروف به ريوكونچوز به سمت شمال يعني ناحيه روگراند جريان يافته و قسمتي از مرز مشترك مكزيك با آمريكاي شمالي را تشكيل داده و به خليج مكزيك مي‌ريزد، شبكه‌ي رودخانه‌هاي گريكولاراوزامانيستو و پاپالون قريب به 40% از مجموع آب رودخانه‌هاي مكزيك را تشكيل مي‌دهد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: کشورها, کشور
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:33
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی