سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 اسفند
هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی: هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه سال گذشته بین ۳۵ تا ۵۰ مدرسه غیردولتی شهریه اضافی دریافت کرده‌ بودند، گفت: هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست. به
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه سال گذشته بین ۳۵ تا ۵۰ مدرسه غیردولتی شهریه اضافی دریافت کرده‌ بودند، گفت: هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست.
هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست
 اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته از امروز به مدت چهار روز در مصلی امام خمینی(ره) تهران گشایش یافت.
مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این مراسم اظهار کرد: نظیر این نمایشگاه در سراسر کشور باید برگزار شود؛ قطعاً نیازمند چارچوبی است و دستورالعملی برای کل کشور تهیه شود و سال آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه آینده از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی آن بتواند نیروی نوجوان و جوان را به بهترین شکل آموزش دهد، افزود: سرمایه‌گذاری برای آموزش، مهم‌ترین سرمایه‌گذاری ملی است؛ هر کشوری در این مسیر به جد وارد شد، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد، در تمام ابعادش شامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حتی امنیتی رشد می‌یابد.
زینی‌وند افزود: پیشرفتی که در کشورهای شرق آسیا به وجود آمد، نشان داد منابع طبیعی نمی‌تواند عامل پیشرفت باشد؛ منابع انسانی، آموزش و مدیریت درست، عوامل و پایه‌های اصلی ثروت یک کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه در میزان توسعه یافتگی یک کشور، چگونگی و کیفیت آموزش را در کنار سایر مؤلفه‌ها به عنوان عوامل و شاخص‌های توسعه یافتگی در نظر می‌گیرند، ادامه داد: صاحبنظران معتقدند آموزش کارآمد و استفاده درست از تمام ظرفیت‌ مردم برای مشارکت در تعلیم و تربیت کشور از مهم‌ترین عوامل موفقیت کشورهاست.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ جای دنیا همه هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست؛ در آخرین گزارش که دادند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه آموزش و پرورش را کشورهایی که از نظر مالی خیلی متمکن هستند، تأمین می‌کنند و مابقی را از مشارکت و پتانسیل مردم تأمین می‌کنند.
وی ادامه داد: تقویت مدارس غیردولتی و مشارکت مردم در آموزش و پرورش به معنای بالا بردن سهم مردم در اداره امور مربوط به آموزش و پرورش است؛ ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور ما هم به‌گونه‌ای است که اصلا اجازه نمی‌دهد ما مدارس غیردولتی را به عنوان خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش تعبیر کنیم.
زینی‌وند با بیان اینکه خصوصی‌سازی تعبیر خاص خود را دارد، گفت: قرار نیست آنچه در صنعت کشاورزی قرار است انجام شود، در آموزش و پرورش انجام شود؛ همه برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، محتوای کتاب‌های درسی، انتخاب نیرو، گزینش و نظارت‌های سخت‌گیرانه که در مدارس غیردولتی وجود دارد بیشتر از مدارس دولتی است.
وی تصریح کرد: متعجبم از اینکه افرادی که خودشان در نظام تعلیم و تربیت سابقه و تجربه دارند و می‌دانند دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام هزینه‌های آموزش و پرورش را تأمین کند، روزانه در روزنامه‌ها مقاله علیه خصوصی‌سازی و بحث مدارس غیردولتی مطلب دارند و اظهار نظر می‌کنند و بر پیکر مدارس غیردولتی می‌تازند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: آن زمانی که با تأیید حضرت امام(ره) و با تأیید شورای نگهبان، نظام مقدس جمهوری اسلامی بخش عظیمی از وظایف و رسالت‌های نهاد تعلیم و تربیت را در قالب اجازه تأسیس مدارس غیردولتی به مؤسسان واگذار کرد، نشان از اعتمادی است که امام(ره) و نظام به مردم داشتند و اکثریت کسانی که آمدند و در مدارس غیردولتی سرمایه‌گذاری کردند، پیشکسوتانی بودند که عمری را در نظام تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری کردند.
وی ادامه داد: برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش پاداش پایان خدمت خود را تجمیع کردند و به عشق تعلیم و تربیت فضایی را اجاره کردند و مدرسه غیردولتی را ایجاد کردند؛ بی انصافی است که اینگونه با آنها برخورد شود.
زینی‌وند با بیان اینکه به اهداف خود و راهی که برای کمک به تعلیم و تربیت انتخاب کردیم، ایمان داریم و هیچ مانعی نمی‌تواند ما را از مسیرمان منحرف کند، اظهار کرد: مهم‌ترین فلسفه وجودی مدارس غیردولتی، پاسخگویی به تقاضاهای زیاد مردم و ایجاد انتخاب مدارس برای مردم بوده است و همچنین کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی بوده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مدارس غیردولتی را می‌بینید که بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان‌شان در بهترین دانشگاه‌‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ آنها که درباره مسائل تربیتی مدارس غیردولتی صحبت می‌کنند، در ماه محرم بینند که چگونه دانش‌آموزان در این مراسم‌ها به عشق اهل بیت(ع) حضور پیدا می‌کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد قلیلی از مدارس غیردولتی شهر تهران با گرفتن شهریه‌های اضافی و عدول از الگو و چارچوب تعیین شهریه، هویت و ماهیت واقعی مدارس غیردولتی را خدشه‌دار می‌کنند؛ پارسال بررسی کردیم ۳۴، ۳۵ تا ۵۰ مدرسه رسیدند؛ دیروز در یک از استان‌ها بودیم، مدیر مدرسه غیردولتی می‌گفت شهریه من یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: همین مدرسه که در سیستان و بلوچستان برایش حادثه پیش آمد، بررسی کردیم که کل شهریه‌ای که می‌توانست از همه دانش‌آموزان بگیرد ۷۲ میلیون تومان بود اما برخی مدارس غیردولتی با گرفتن شهریه اضافه بهانه دست دیگران برای مدارس غیردولتی می‌دهند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی, مجتبی زینی وند, رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی