سایت کاریابی جویا کار

نظارت‌های نوروزی بیشتر بر پایه ارشاد و آموزش انجام شود

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
22 اسفند
نظارت‌های نوروزی بیشتر بر پایه ارشاد و آموزش انجام شود
اصفهان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال ارتقای آموزش و سطح سواد جامعه هستیم و از این رو نظارت‌های نوروزی بیشتر برپایه ارشاد و آموزش صورت گیرد.
کمال حیدری ظهر سه شنبه در آئین افتتاح رسمی طرح بسیج نوروزی اظهار داشت: از ۲۰ اسفندماه طرح بسیج نوروزی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کلید خورد و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هر ساله این طرح با آغاز نوروز با قدرت به اجرا در می‌آید و امسال نیز همچون سال‌های گذشته طرح بسیج نوروزی کلید خورد، ادامه داد: بازرسین بهداشت محیط و کارشناسان بهداشت در تمام طول نوروز به شکل فعال به مسافران و مردم اصفهان خدمت رسانی می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از هیچ گونه تخلفی نخواهیم گذاشت و به طور قطع با افراد سودجو و متخلفین برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
وی گفت: با سخت شدن فضای کار با کاسب کاران بیشتر تمرکز خود را در حوزه ارتقا آموزش بهداشتی و تذکر دادن به آنها انجام دهیم.
بیش از ۵۰۰ کیلو شیرینی فاسد کشف و ضبط شد
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: از اول اسفند ماه تاکنون بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد کشف و ضبط شد.
حسین صفاری در آئین رسمی طرح بسیج سلامت نوروزی اظهار داشت: بیشترین تخلف گزارش شده در اقلام شیرینی بوده است و بیش از ۵۰۰ کیلو شیرینی حاوی رنگ و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.
وی بیان داشت: در این ایام شاهد تخلفاتی همچون کشف کارگاه‌های زیرزمینی و زود بسته بندی مواد غذایی، تاریخ سازی ها روی مواد غذایی و تنقلات فاسد و استفاده از رنگ بودیم.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی ۳۰ اکیپ بازرسی مستقر است که به صورت ثابت به تماس‌های تلفنی یا موارد متفرقه رسیدگی می‌کنند و ۶۰ اکیپ بازرسی سیار هست که نظارت بر مراکز تهیه وتوزیع دارند.
وی ادامه داد: در بازرسی‌های ویژه ظرف سه ساعت نتیجه بررسی‌ها اعلام می‌شود و مابقی بازرسی‌ها ظرف ۷۲ ساعت بررسی نتیجه آن مشخص می‌شود.
صفاری با اعلام اینکه بیشترین حساست و بازرسی‌ها را روی مراکز حساس مثل طباخی و شیرینی پزی‌ها و رستوران‌ها و فست فودها داریم، ادامه داد: شهروندان نیز خود بازرس هستند و امیدواریم با مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را با تماس به ۱۹۰ ارائه دهند.
وی گفت: تمام بازرسین ما مجهز به ابزارهای اندازه‌گیری مثل تست میکروبی از وسایل موجود در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و وسیله سنجش روغن که روغن سوخته استفاده نشود و ترنومتر و دماسنج هستند و در همان محل میزان آلودگی غذایی و بهداشت محیطی سنجیده و تخلف ثبت و با متخلف برخورد می‌شود.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی