سایت کاریابی جویا کار

پیشرفته‌ترین مرکز درمانی تروما کشور در اصفهان قرار دارد

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
18 بهمن
پیشرفته‌ترین مرکز درمانی تروما کشور در اصفهان قرار دارد
علیرضا یوسفی اظهار داشت: اصفهان پس از انقلاب اسلامی در عرصه ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران جایگاه خوبی پیدا کرده است به طوری که هر ساله شاهد مراجعه بیماران زیادی از سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همجوار به اصفهان برای دریافت این دست از درمان‌ها هستیم.
وی بیان داشت: اصفهان در حوزه احداث بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در چهار دهه گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بیمارستان‌های تخصص و فوق تخصصی الزهرا، فیض، امام موسی کاظم، خورشید، امام حسین، چمران و کاشانی در شهر اصفهان اشاره کرد وگفت: بزرگترین بیمارستانی که پس از انقلاب در استان اصفهان با تلاش دولت به بهره‌برداری رسید، بیمارستان فوق تخصصی و سطح چهار ریفرال جنوب کشور الزهرا هست که در سال ۷۱ ساخته شد و روز به روز مجهزتر شد و امروز به جایی رسیده که پیچیده ترین بیماران در این بیمارستان مداوا می شوند.
وی به درمان تخصصی بیماران قلبی، ارائه درمان‌ و جراحی‌های تخصصی چشم پزشکی و درمان های تخصصی سوختگی اشاره کرد و افزود: بیمارستان کاشانی با توسعه وسیعی که در اورژانس صورت گرفته به بهترین مرکز ترومای کشور و مرکز تخصصی درمان صرع مبدل شده و این در حالی که این بیمارستان نیز مرکز درمان تخصصی«ام اس» است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین در ۱۲ ساله اخیر بنا شده است و امروز یکی از بیمارستان های تخصصی اطفال است، ادامه داد: بیمارستان خورشید با توسعه‌های که صورت گرفته یک بیمارستان تخصصی داخلی و  مجهز به بخش اورژانس مسمومین است.
ایران از نظر خدمات پایه و بهداشت عمومی جایگاه خوبی در جهان دارد
یوسفی بیان داشت: در ۴۰ سال پس از انقلاب یکی از مهمترین دستاوردهای مهم در حوزه آموزش پزشکی است که در تربیت متخصص پزشکی و همچنین پزشکان عمومی و کارشناسان پاراکلینیکی رشد بالایی داشتیم به نحوی که حدود ۱۰ سال پس از انقلاب از وجود پزشکان خارجی که در ایران برای درمان اعزام شوند،‌ بی نیاز شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توانمندی پزشکان ایرانی شاهد راه اندازی دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در رشته های مختلف پزشکی در ایران شدیم به طوری که دیگر نیازی به انتقال بیماری برای دریافت درمان‌های تخصصی به خارج از کشور نبود و امروز این امر به صفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه کمتر درمان تخصصی هست که امکان انجام آن در داخل کشور نیست، افزود: در حوزه بهداشت عمومی و خدمات پایه با اجرای طرح شبکه‌ها و مراقبت از نوزادان و مادران باردار شاخص های مرگ و میر در این حوزه های به شدت رو به کاهش رفت و ایران از این لحاظ هم اکنون در یک رتبه جهانی مطلوبی قرار دارد.
یوسفی  با اشاره به بالا رفتن سن امید به زندگی که در سال ۵۷ حدود ۵۲ تا ۵۳ سال بود و امروز به حدود ۷۰  سال رسیده است، ادامه داد:  نظام سلامت توانسته در افزایش عمر و افزایش سلامت عمومی یک نقش موثری را ایفا کند و ایران را در نزدیکی‌های کشورهای توسعه یافته قرار دهد.
زیر ساخت های نظام سلامت در تمام روستاهای کشور ایجاد شده است
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های نظام سلامت در تمامی روستاهای کشور ایجاد شده و خدمات پایه سلامت به تمامی ایرانیان متقاضی رایگان ارائه می‌شود، گفت:  خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی به خصوص پس از اجرای طرح تحول سلامت با کمترین هزینه‌ها در اختیار مردم در اقصی نقاط کشور ارائه می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب سیستم‌های حمل و نقل پیش بیمارستانی و نظام اورژانس کشور وجود خارجی نداشت، ادامه داد: در زمان حاضر مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در اقصی نقاط استان و کشور با فاصله های منظمی همراه با تکنسین‌های با مهارتی قرار دارند و نیازمندان را در اسرع وقت به مراکز درمانی ارجاع می دهند و به لحاظ سطح خدمات اورژانسی جزو کشورهای با شاخص های قابل قبول در دنیا قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب یکسری بیمارستان ها دانشگاهی نبود و بعد از تشکیل وزارت بهداشت بیمارستان‌های آموزشی و غیر آموزشی در اختیار دانشگاه قرار گرفت، افزود:  قبل از انقلاب سالیانه ۷۰ دانشجوی پزشکی پذیرش می شدند اما بعد از انقلاب سالیانه بیش از ۱۵۰ تا متخصص برای دوره های تخصصی و فلوشیب پذیرفته می شدند و تعداد پذیرش پزشک عمومی هم افزایش یافته است.
یوسفی با اعلام در سطح بسیاری از شهرستان ها نیز بیمارستان  نداشتیم، ادامه داد: امروز در شهرستان هایی مثل فریدونشهر، خوانسار، اردستان و گلپایگان ، نجف آباد،‌ سمیرم ، شاهین شهر، شهرضا و خوروبیابانک بیمارستان داریم و به راحتی مردم در کنار خود خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.
بهره برداری از بیمارستان خوروبیابانک به زودی انجام می شود
وی با اظهار اینکه بعد از انقلاب بسیاری از درمانگاه های کوچک به بیمارستان های بزرگ و توسعه یافته و مجهز امروزی مبدل شده است که در حد نوسازی یک بیمارستان رفته است،‌گفت:در خوروبیابانک به زودی شاهد بهره برداری یک بیمارستان خواهیم بود همچنین شاهد یک توسعه ۹ هزار متری بیمارستان واقع در شهرضا هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه توجه انقلاب به توسعه خدمات بهداشت و درمانی در مناطق محروم بوده است ،‌ادامه داد: بعد از انقلاب با اجرای طرح پزشک خانواده و زیر پوشش بردن روستائیان و شهرهای کوچک توانستیم در عرصه سلامت یک گام بزرگی برداریم.
وی با اعلام اینکه سرانه تخت های بیمارستانی در ۴ دهه گذشته بالا رفته است هرچند با استاندارها فاصله زیادی داریم، گفت:امروز مردم در آرامش بیشتری خدمات پایه سلامت را دریافت می کنند.
یوسفی با بیان اینکه افتتاح بیمارستان خمینی شهر که ۲۷ سال بود روی زمین مانده بود یکی از پروژه های مهم دانشگاه ها است، اعلام کرد: با تصویب آیین نامه پذیرش بیمار از کشورهای دیگر گامی درجهت رونق گردشگری سلامت برداشته شد.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی