سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

امکان پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی فراهم شد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
16 اردیبهشت
امکان پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی فراهم شد
 مجید قدمی پیش از ظهر امروز در بازدید از مدارس استثنایی استان مرکزی اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ورودی به اول دبستان مورد سنجش سلامت قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان بعد از پایان ماه مبارک رمضان در سراسر کشور کلید می‌خورد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هزینه انجام این طرح برای هر دانش‌آموز را 300 هزار ریال اعلام و اظهار کرد: ارائه کارنامه سلامت در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان الزامی است. 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای این طرح به‌صورت رایگان در مناطق سیل‌زده خبر داد و بیان کرد: شهرها و روستاهایی که در هنگام بروز سیل دچار آسیب شده‌اند در اختیار استان‌ها قرار گرفته تا در انجام طرح با مراجعه‌کنندگان مشارکت کنند.
قدمی بحث بازنشستگی همکاران را از دغدغه‌ای اصلی سازمان دانست و بیان داشت: امسال قریب به 700 نفر بازنشسته می‌شوند که سازمان را با مشکل کمبود معلم مواجه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها تربیت یک‌سوم از دانشجویان در این رشته را بر عهده دارد، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به دلیل کمبود نیرو از معلمان مدارس عادی یا استخدام آزاد استفاده می‌کند.
به گفته وی قرار است تسویه سنوات ارفاقی معلمان فعال در مدارس استثنایی کشور از سال 1388 تا 1391 همزمان با بازنشستگی آنان پرداخت شود چراکه پرداخت این حق به معلمان به دلیل نبود مجوز قانونی چند سال با وقفه همراه بود اما با تخصیص 2 هزار میلیارد ریال، امکان تسویه سنوات ارفاقی معلمان شاغل در مدارس استثنایی فراهم شده است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مجید قدمی, معلمان مدارس استثنایی, رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی