سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

توضیح آموزش و پرورش در مورد یک گلایه‌مندی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
21 اردیبهشت
توضیح آموزش و پرورش در مورد یک گلایه‌مندی
اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان در مورد خبر خبرگزاری فارس با عنوان گلایه‌مندی معلمان در مورد برگزاری جشن‌های روز معلم توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری فارس خواستار درج توضیحات این اداره کل در مورد خبر فارس در مورد گلایه‌مندی معلمان در مورد برگزاری جشن‌های روز معلم در این استان شد.
در این نامه آمده است، با توجه به درج مطلبی با عنوان «تبعیض به بهانه روز معلم/آموزش و پرورش زنجان باز هم سکوت کرد» در مورخه 18 اردیبهشت 98 در آن خبرگزاری خواهشمند است توضیح زیر در خصوص روشن شدن قضایا و زوایای پنهان و پیدای این فرایند در آن خبرگزاری درج شود:
ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در راستای معرفی، شناساندن و تکریم مقام رفیع و ارزشمند علم و معلمی و بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه‌های ابلاغی از ستاد مرکزی، نسبت به ابلاغ اصول و سیاست‌های حاکم بر برنامه‌های تکریم مقام معلم اقدام می‌کند.
فلذا این ستاد کوشیده است، با توسعه مشارکت، کاهش تمرکز، تفویض اختیار و تاکید بر برنامه‌ها و فعالیت‌های مدرسه‌ای، محلی، منطقه‌ای و استانی، در تکریم این جایگاه رفیع قدم بردارد و برنامه‌های گرامی‌داشت مقام معلم را با محوریت مردم و انجمن اولیا و مربیان به انجام رساند.
با عنایت به اینکه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال 1398 منابع مالی اندکی برای برگزاری مراسم هفته معلم به مناطق و نواحی استان اختصاص داده بود، بنابراین ادارات مناطق و نواحی استان نیز به فراخور اقتضائات منطقه‌ای و مشارکت سایرین اقدام به برگزاری مراسم‌های گرامیداشت مقام معلم در منطقه و ناحیه متبوع کرده بودند.
در همین راستا ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان ایجرود هم در راستای تکریم مقام معلم، مراسم متمرکز شهرستانی را با دعوت از همه فرهنگیان شاغل آن شهرستان انجام داده و فرد یا افراد فرهنگ دوست و قدرشناسی نیز در راستای تجلیل از معلمان آن شهرستان، هزینه پذیرائی این مراسم را عهده‌دار شده‌اند، که این نیز امری پسندیده و قابل تقدیر است. 
در خصوص ادعای پرنبودن دست آموزش و پرورش برای گرامیداشت هفته معلم توسط آن خبرگزاری، توضیح این نکته ضروری است که در مقایسه با سال‌های قبل، برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم امسال در شورای آموزش و پرورش و با تاکید استاندار محترم در خصوص حضور مدیران کل ادارات استان در مدارس و تبریک هفته معلم تفاوت چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشت و در همین چهارچوب برنامه‌های مختلفی من جمله کوهپیمایی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام توسط همکاران فرهنگی، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و روسای مناطق قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری برنامه متمرکز استانی تکریم مقام شامخ معلمی، حضور در کانون بازنشستگان برای تبریک روز معلم و تقدیر و تشکر از خدمات 30 ساله پیشکسوتان فرهنگی، تجلیل از فرهنگیان ایثارگر حوزه اجتماعی، تجلیل از معلمان پیوندی کلیوی، تجلیل از همه معلمان مدارس توسط انجمن اولیا و مربیان، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و معلمان دارای بیماری خاص و ... در این هفته توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم استان برگزار شد.
اگر چه رئیس اداره روابط عمومی و سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان در مورد برخی از مطالب منتشره توسط آن خبرگزاری توضیحات لازم را ارائه کرده بودند که در متن خبر مندرجه اشاره ای به آن نشده است، ولی در راستای حترام به نظر مخاطبان و رفع شبهات موجود، این اداره کل خود را موظف به پاسخگویی به همه ارباب جراید و خبرگزاری‌ها می‌داند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: گلایه‌مندی معلمان, جشن های روز معلم
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی