سایت کاریابی جویا کار

۲ رشته جدید پزشکی در دانشگاه آزاد شاهرود اخذ شد

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
30 اردیبهشت
۲ رشته جدید پزشکی در دانشگاه آزاد شاهرود اخذ شد
شاهرود - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بابیان اینکه گسترش رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه پیگیری می‌شود، گفت: شرایط جذب دانشجو در دو رشته جدید اعلام شد.
سید احمد ابوالقاسمی‌فر صبح یک‌شنبه در دیدار با حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ضمن بیان اینکه با توجه به اعضای هیئت‌علمی و دارا بودن بیمارستان مجهز خاتم‌الانبیاء (ص)، پنج اتاق عمل و همچنین حضور و فعالیت اکثر پزشکان جراح شاهرود در اتاق عمل‌های این بیمارستان این مهم می‌طلبد تا به‌سوی گسترش رشته‌های پزشکی گام برداریم، ابراز داشت: مجوز گرفتن دانشجو در رشته‌های کارشناسی اتاق عمل و کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه آزاد شاهرود اخذشده است.
وی در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای گسترش رشته‌های علوم پزشکی، افزود: هم‌اکنون دانشکده علوم پزشکی دارای چهار رشته پزشکی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری و هوشبری است لذا با توجه به اعضای هیئت‌علمی و امکانات موجود به دنبال گرفتن مجوز رشته‌های کارشناسی اتاق عمل و کارشناسی ارشد پرستاری هستیم که در صورت اخذ مجوز از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی می‌توانیم در این رشته‌ها شاهد جذب دانشجو باشیم.
دانشگاه آزاد شاهرود در مسیر پیشرفت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بابیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) یک بیمارستان عمومی غیردولتی است، ابراز داشت: این به معنی ارائه خدمات با هزینه بسیار پایین‌تر ولی در حد کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) است.
ابوالقاسمی فر در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پیش رو در این بیمارستان افتتاح «آی‌سی‌یو» جدید و همچنین مرکز تحقیقات نانو ذرات بیولوژیک است که این مجموعه به‌عنوان اولین مرکز تحقیقاتی در کشور فعالیت خود را شروع خواهد کرد، این مرکز به‌طور کامل تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است که افتتاح آن با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برنامه‌ریزی‌شده است.
وی بابیان اینکه بخش ریکاوری بیمارستان را از اواخر سال گذشته شروع و حدود دو هفته پیش آماده بهره‌برداری شد، افزود: جذب جراح‌های خوب و بهره‌گیری مناسب از وجود آن‌ها در اتاق عمل جدید لازم بود تا اتاق عمل شماره چهار نیز مهیا شود که تقریباً آماده بهره‌برداری است.
تکمیل کادر پزشکی بیمارستان خاتم (ص)
رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهرود ضمن بیان اینکه با تجهیزاتی موجود مجوز برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکان از وزارت بهداشت اخذ شد در حالی که قبل از آن دانشجویان برای آزمون به شهرهای دیگر می‌رفتند، ابراز داشت: تاکنون موفق به برگزاری سه دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی شدیم و این هفتمین واحد دانشگاه آزاد در کشور است که این آزمون در آن برگزار می‌شود.
ابوالقاسمی فر در مورد مشکلات موجود در بیمارستان خاتم (ص) تصریح کرد: برای تکمیل کادر پزشکی خود قصد داشتیم از پزشکان طرحی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود نیز استفاده کنیم، اگرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همواره با ما همکاری خوبی داشته‌اند اما لازم است معاونت‌های دانشکده علوم پزشکی به‌خصوص معاونت آموزشی آن در این خصوص با ما همکاری بیشتری کند تا بتوانیم از این پزشکان استفاده کنیم و تخصص‌ها در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) کامل‌تر خواهد شد.
وی افزود: سقف بیمه سلامت برای این واحد درمانی ۱۴۰ میلیون تومان است که معمولاً سریع پر می‌شود و می‌بایست این سقف بالاتر برده شود اما به دلیل رسالتی که بر دوش خودداریم باوجود سود بسیار کم و در مواردی حتی ضرر، بیماران پذیرش شدند.
قرارداد با ۶ پزشک متخصص جدید
رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهرود ضمن بیان اینکه با شروع فعالیت با همه بیمه‌ها قرارداد بسته شد، ابراز داشت: با بیمه‌هایی که قرارداد آن‌ها منقضی شده بود مجدداً عقد قرارداد صورت گرفت و اکنون بیمارستان خاتم الانبیا (ص) با تمامی بیمه‌های پایه و تکمیلی قرارداد دارد.
ابوالقاسمی فر بابیان اینکه بیمارستان یکی با تجهیزات و دیگری متخصصین روی پاست، افزود: مطالبات پزشکان در هرماهه پرداخت شدند و همین باعث امیدواری بین پزشکان بیمارستان شد که برخلاف آنچه در مورد وضعیت مالی بیمارستان درگذشته تبلیغ‌شده بود شرایط بیمارستان ازنظر مالی تحت مدیریت و کنترل است و همچنین با شش پزشک متخصص جدید قرارداد منعقد شد که نتایج آن اکنون مشهود است.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی