سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تحقیق ارتقاء شغلی اصول تربیت دینی فرزند از دیدگاه اسلام و قرآن

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان
8 اسفند

  تحقیق ارتقاء شغلی اصول تربیت دینی فرزند از دیدگاه اسلام و قرآن

این تحقیق مانند سایر تحقیق های ارتقاء شغلی دیگر مندرج در صفحه لیست کامل تحقیق های ارتقاء شغلی فرهنگیان تمامی اصول درج شده در بخشنامه اموزش و پرورش را دارا می باشد و تمامی فرم های مخصوص به رتبه های شغلی ارشد -خبره و عالی در ان درج شده است و همچنین تمامی قواعد نگارشی از قبیل فاصله خطوط و اندازه کلمات و غیره در ان رعایت شده است.

تذکر: این تحقیق و سایر تحقیق های بخش ارتقاء شغلی برای هر 3 رتبه(ارشد -خبره و عالی) گرداوری شده است و از 50 ص بالاتر می باشد و تمامی فرهنگیان عزیز می توانند با خیال راحت هر موضوعی که می خواهد را برای رتبه شغلی خود انتخاب نمایند

این تحقیق شامل 3 بخش می باشد:

بخش اول: فرم شماره 6 یا 7 و تحقیق مورد نظر

بخش دوم: فرم شماره 1 (سوابق کاری +ضمن خدمت)

بخش سوم: فرم شماره 2(نظرات و پیشنهادات)

موضوع این تحقیق ارتقاء شغلی «اصول تربیت فرزند در قرآن» است. اصول قرآنـی تربیت، دستورالعمل هایی هستند که مبنای برنامه تربیتی قرار می گیرند و ثابت و دائمی می باشند، اما روش ها و فروع آن متناسب با شرائط و مقتضیات هر زمان و هر فرد می تواند تغییر کند.

والدین اولین و اصلی ترین مربیان فرزندان خود هستند. به همین علت باید تمامی همت خویش را به کار گیرند تا فرزندی سعادتمند، تربیت کنند.

والدین برای تربیت موفق، باید اصول صحیحی در اختیار داشته باشند تا راه رسیدن به سعادت حقیقی انسان را به آن ها نشان دهد. قرآن، به عنوان کتابی آسمانی که هادی بشریت به سوی کمال واقعی است، می تواند بهترین اصول را در راستای تربیت صحیح فرزند ارائه کند.

آنچه که والدین باید با توجه به تربیت قرآنی، همیشه سرلوحه برنامه خویش قرار دهند؛ در نظر گرفتن اهدافی متعالی است که زندگی انسان با آن ها ارزش پیدا می کند و او را به سر منزل مقصود آفرینش می رساند.

پس از تبیین اهداف تربیتی، باید دقت شود که در تربیت باید ابعاد مختلف در نظر گرفته شود و در همه زمینه ها اعم از دینی، اخلاقی و جسمی، پرورش صورت بگیرد. زیرا رشد تک بعدی، فرد را از دایره زندگی عادی و سالم خارج می کند از سوی دیگر، امور تربیتی باید ناظر بر شرایط مختلف متربی از قبیل جنس و سن هم باشد. تا برنامه تربیتی هماهنگ با مقتضیات فرد و سیر طبیعی رشد او، عملی شود.

به این ترتیب پدر و مادر می توانند امیدوار باشند که فرزندی دین مدار، با نشاط و دارای هدف در زندگی به ثمر نشانند. وجه تمایز این نوشتار با دیگر کتاب ها و مقاله های مرتبط با تربیت در این است که علی رغم وجود منابع متعدد در این زمینه، کمتر نوشته ای تربیت فرزند را به صورت خاص در قرآن مورد بررسی قرار داده است و از سوی دیگر مطالب موجود در این کتاب ها، عموما تکراری هستند، حتی آیه و روایتی که به عنوان سند موضوع انتخاب شده نیز تکراری است. در حالی که در این پایان نامه سعی شده؛ دیدی جدید نسبت به مسائل تربیتی قرآنی به رشته تحریر در آید و با بررسی آیاتی که به تربیت فرزند اشاره می کند، این فرصت را برای والدین فراهم کند که با اصول تربیت در قرآن آشنا شوند و پایه های رشد فرزندان خود را بر آن بنا نهند.

فهرست مطالب:

 

چکیده. 3

مقدمه. 4

مفهوم شناسی تربیت و اصول تربیت... 4

الف: مفهوم تربیت... 4

تعریف اصطلاحی تربیت... 6

تعریف «تربیت» در قرآن. 8

اصل تربیتی چیست؟. 11

اهمیت تربیت فرزند. 12

جایگاه تربیت در قرآن. 12

تعریف تربیت دینی به معنای عام. 49

تربیت دینی به معنای خاص.... 49

اهمیت تربیت دینی.. 50

محتوای تربیت دینی.. 53

ب) فروع دین.. 59

تربیت اخلاقی.. 63

پرورش جسمانی.. 69

نتیجه. 75

پیشنهادات... 76

فهرست منابع و مآخذ. 85


 

تگ هاي مطلب: تحقیق ارتقاء شغلی, تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان, تحقیق ارتقاء شغلی معلمان, تحقیق ارتقا شغلی آموزش و پرورش, اصول تربیت دینی فرزند از دیدگاه اسلام و قرآن, تحقیق ارتقاء شغلی دبیر دینی, تحقیق ارتقاء شغلی اموزگار دینی, مقاله ارتقاء شغلی معلمان
قيمت فايل:20000 تومان
تعداد صفحات:85
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی