سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

چگونه برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنیم؟

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
26 مرداد | بازدید: 415 نفر
چگونه برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنیم؟
امسال نیز همچون سال گذشته افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند تا این سفر را در سلامت و امنیت کافی طی کنند.
اکنون که برای سهولت بیشتر زائران هزینه ویزای اربعین طبق قرارداد دو کشور حذف شده است و برای اربعین نیز نیاز به دریافت ویزا نیست؛ بنابراین زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اینگونه نباشد بهتر است هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.
اگر گذرنامه شما معتبر است می‌توانید با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و با توجه به اینکه برای اربعین ویزا و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.
با توجه به اینکه باید امنیت و سلامت زائران در این سفر تامین شود باید تمامی زائران برای بحث بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند.
بعد از آنکه زائران در سامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.
با توجه به اینکه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز می‌شود طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات الزامی است تا ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شود و زائران از اول شهریور ماه می‌توانند ثبت نام خود را برای اربعین انجام دهند.

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری دانشجو
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی