سایت کاریابی جویا کار

نرخ ۱۲ درصدی بیکاری در کشور/ ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار هستند

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
6 شهریور

غلامرضا کاتب در گفتگو با ضمن بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است، اظهار داشت: این در حالی است که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت دوره‌های مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها بیان کرد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاهی باید در دستور کار مراکز آموزش عالی برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی قرار گیرد.

ظرفیت‌های اشتغال دانشجویان احصاء می گردد

کننده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه پیام نور کشور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بررسی ظرفیت‌ها و احصاء توانمندی‌های دانشجویان گرمسار باید در دستور کار مدیران مراکز دانشگاهی و آموزش عالی قرار گیرد.

کاتب با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی برای مهارت‌آموزی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان وجود دارد، تصریح کرد: واحدهای تولیدی برای جذب کارآموز و کارورز در راستای تحقق سیاست‌های دولت برای تقویت مهارت‌آموزی در دانشجویان اقدامی اساسی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت دانشجو به سبب افزایش تعداد مراکز و واحدهای دانشگاهی رخ‌داده است، اعلام کرد: در شرایط فعلی مدیریت دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه پیام نور به‌سختی انجام می گردد که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است.

منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی