سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وزیر آموزش و پرورش: ‌سرانه استاندارد ‌ورزشی دانش‌آمو‌زی با 3 هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 آبان

از مشهدمقدس، محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان سالن‌های ورزشی و استخرهای دانش آموزی سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی عزت‌مند، سالم و بانشاط است تا بتوانند با مشارکت فعال‌تر در زندگی اجتماعی در سازندگی جامعه نقش خود را به بهترین وجه ممکن ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر این ماموریت را ماموریت اصلی آموزش و پرورش تلقی کنیم باید بدانیم که مخاطبین آموزش و پرورش در محیط‌هایی زندگی می‌کنند که شرایط و وضعیت آن‌ها دائما در حال تغییر است و این تغییرات در روابط، نقش، سلامت و زندگی آن‌ها تاثیرگذار است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: با توجه به اقتضائات دنیای امروز، امور به وسیله تحرک کم‌تر اجرا می گردد و کسانی که نتوانند با این تغییرات هماهنگ شوند دچار اضطراب، تشویش و دل زدگی می‌شوند و آموزش و پرورش برای اینکه بتواند افراد را برای این تغییرات گسترده و مستمر آماده کند باید به همه جنبه‌های زندگی توجه کند.

وی بیان کرد: ما با انسانی روبه‌رو هستیم که در معرض انواع و اقسام شرایط جدید قرار دارد و حتما باید به گونه‌ای او را آماده کنیم که در برابر این تغییرات بتواند شخصیت و هویت خود را حفظ کند.سند تحول بنیادین بنا دارد افراد را در وجوه و ابعاد مختلف پرورش دهد و دانش‌آموز باید در تمام جنبه‌ها و ابعاد توانمند شود و تمام بعدی رشد یابد.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: در منطق سند تحول بنیادین هر یک از ارکان تعلیم و تربیت باید در جای خود نقش‌آفرینی کنند تا در نهایت به رشد متوازن دانش آموز منتج شود و ذکر این نکته مهم است که همه ابعاد باید بطور یکسان و در کنار هم رشد و تکامل یابد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق سند تحول بنیادین ما باید به ازای هر دانش آموز 1.6 مترمربع سرانه فضای ورزشی داشته باشیم و ما تاکنون کمی بیشتر از یک سوم این مقدار را فراهم کرده‌ایم و حتما باید به لحاظ دسترسی به فضاهای ورزشی دانش آموزی کار بیشتری انجام دهیم و کمبود فضاهای ورزشی را در کشور جبران کنیم و این مهم جز با همت همه آحاد جامعه میسر نخواهد شد.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: اگر قرار باشد تمام استان‌ها به میانگین و متوسط سرانه فضاهای ورزشی در کشور دست یابند به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و اگر قرار باشد برای ارتقاء فضاهای ورزشی برنامه ریزی کنیم به 21 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تاکید کرد: امروز در کشور و به طور همزمان 158 پروژه ورزشی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که شامل 142 سالن ورزشی سرپوشیده و روباز و 16 واحد استخر است که در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده و برای این پروژه‌ها در مجموع 488 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که 70 درصد آن از اعتبارات دولت و خیرین و 30 درصد آن نیز از اعتبارات استانی تامین شده و امید داریم افتتاح این استخرها و سالن های ورزشی در کشور به تربیت کامل‌تر و غنی‌تر کمک کند.

پایان/ش

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی