سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تصویر امیدبخش از آموزش‌وپرورش برای جامعه داشته باشیم

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 دی

گروه اجتماعی ؛ محسن حاجی میرزایی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم اظهار‌ کرد: بزرگداشت و تجلیل مقام معلم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که باید بیشترین بهره را برای پیشبرد اهداف و برانگیختن معلمان، اقبال جامعه و مسئولان را داشته باشد.

وی بابیان اینکه باید مشخص کنیم از هفته بزرگداشت مقام معلم چه انتظاری داریم ‌و چه اهدافی مدنظر است چراکه معلم دارای مرجعیت اجتماعی است و جامعه برای ادامه حیات به مرجعیت معلم نیاز دارد، ادامه داد:‌ کشور برای پیشرفت، حل مسائل و امنیت ملی به جایگاه معلم نیاز دارد.

خصوصیات لازم برای انتخاب معلم

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید تکریم جایگاه معلم با رأفت لازم انجام بگیرد، گفت: انتخاب معلم باید همراه با جامعیت باشد و تراز انتخاب معلم بر اساس سند تحول است، همچنین اخلاق، عملکرد و مجموعه ویژگی‌های معلم، خصوصیات لازم برای انتخاب معلم است.

حاجی میرزایی اضافه‌کرد: نوع دیگر انتخاب معلم می‌تواند انتخاب افرادی باشد که کار خاصی انجام داده‌اند و جلوه‌های خلاقانه یا فداکارانه‌ای داشته‌اند و با تمرکز بر همان ویژگی تقدیر شوند.

معلمان با ویژگی‌های شاخص به جامعه معرفی شوند

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح‌کرد: از صداوسیما خواسته‌ایم در ایام سال برنامه‌های مستمری برای معرفی جلوه‌های معلمی داشته باشند که با استقبال صداوسیما نیز مواجه شدیم و قرار شد معلمانی با ویژگی‌های شاخص به جامعه معرفی شوند.

خانواده‌ها و شورای مدرسه در انتخاب معلم منتخب مشارکت کنند

وی بابیان اینکه باید منزلت و کارکرد معلمان برای جامعه آشکار شود و تکریم معلمان در روزها و به مناسبت‌های مختلف در طول سال صورت گیرد، تأکید‌کرد: یکی از کارکردهای ستاد بزرگداشت مقام معلم برای این است که مشخص شود چه کسی منتخب است بنابراین اولیای دانش‌آموزان و شورای مدرسه در فرایند انتخاب معلم منتخب مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: برای بزرگداشت مقام معلم الگوسازی صورت بگیرد تا دیگران به طی کردن مسیرهایی برای منتخب شدن، ترغیب شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به مکانیسم انتخابی که شورای مدرسه، معلمان و اولیا در انتخاب معلمان منتخب مشارکت داشته باشند، اظهار‌کرد: فعالیت ستاد بزرگداشت مقام معلم باید دائمی باشد.

وی بابیان اینکه باید برای پیوست رسانه‌ای بزرگداشت مقام معلم تمهیداتی در نظر گرفته شود، گفت: از کارکردهای هفته بزرگداشت مقام معلم، تصویرسازی اجتماعی از جایگاه و منزلت معلم است و اینکه تصویری امیدبخش و الهام‌بخش از آموزش‌وپرورش برای جامعه داشته باشیم.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی