سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

توقف وام ازدواج به دلیل محدودیت منابع قرض‌الحسنه؟

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
29 آذر | بازدید: 2172 نفر

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که «با وجود تاکیدهای بسیار مسوولان بانکی بر سرعت در ارائه وام ازدواج دارند در ماه‌های اخیر این روند در برخی بانک‌ها کند و متوقف شده و در برخی موارد بانک‌ها زوج‌های جوان را به چهار تا شش ماه آینده برای دریافت تسهیلات ارجاع می‌دهند.»

به نوشته این خبرگزاری، برخی متقاضیان دریافت وام ازدواج در تماس با ایسنا، به همراهی نکردن بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج اعتراض‌ کرده‌اند. گویا مشکل اصلی این بانک‌ها نیز به محدود شدن منابع برخی بانک‌ها در این زمینه برمی‌گردد و ظاهرا برخی بانک‌ها هم اعلام کرده‌اند که فعلا وام ازدواج پرداخت نخواهند کرد.
بر اساس قواعد بانک مرکزی در صورت اعطای کل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل به مصارف قرض‌الحسنه، سامانه ازدواج برای آن بانک فعال نمی‌شود و به همین دلیل گفته می‌شود بانک‌های ملی، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران و رفاه کارگران امکان خدمات دهی در سامانه ازدواج ندارند و بنابراین فعلا امکان ثبت نام متقاضیان با عاملیت بانک‌های ذکر شده وجود ندارد.
پیگیری‌های ایسنا از مشکل محدودیت در منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و متعاقب آن کند و متوقف شدن روند اعطای وام ازدواج نشان می‌دهد که بانک‌های عنوان شده تمایلی به پاسخ رسمی نداشته یا مطرح ‌کرده‌اند که مشکلی ندارند.
در این زمینه محمدرضا غفوری، مدیر روابط عمومی بانک تجارت گفته است: متقاضیان وام ازدواجی که به سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و به آنها اعلام شده که می‌توانند به یکی از شعب بانک تجارت برای دریافت وامشان مراجعه کنند، اقدامات لازم برای ارائه وام به آنها صورت می‌گیرد.
به گفته وی، کسانی که مشکلی در این زمینه دارند، می‌توانند با سامانه لحظه‌ای ارتباط با مشتریان بانک تجارت به شماره 1554 تماس بگیرند تا مشکل آنها بررسی شود.
از سوی دیگر یک مسوول در بانک ملی با تایید اینکه منابع این بانک فعلا برای اعطای وام ازدواج پایان یافته عنوان کرد که در صورت تامین شدن اعتبار و برطرف شدن مشکلات، بانک ملی همچنان می‌تواند به ارائه چنین تسهیلاتی اقدام کند. تماس با روابط عمومی چند بانک دیگر نیز یا با مخالفت آنها در اظهار نظر مواجه شده یا با تایید تلویحی این موضوع حاضر به مصاحبه نبوده‌اند.
طی سال‌های 88، 89 و 90 به ترتیب به تعداد 931 هزار و 480 نفر، یک میلیون و 118 هزار و 970 نفر و یک میلیون و 251 هزار و هفت نفر با سقف‌های فردی 23 میلیون ریال از تسهیلات موصوف (با شرط ازدواج اول و مراجعه به سایت سامانه ازدواج و بانک عامل حداکثر از تاریخ عقد نامه تا پایان سال شمسی بعد) بهره‌مند شده‌اند.

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وام ازدواج, ثبت نام وام ازدواج, ثبت نام
منبع خبرسایت اقتصاد آنلاین
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی