سایت کاریابی جویا کار

تاثیر کار زنان بر جامعه و فواید و ضررهای آن

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
21 آذر

ابعادِ مسائل حوزه اشتغال زنان را باید با توجه به همگرایی لایه‏های دین و اصول حاکم بر خانواده، شخصیت زن و شئونات وی ارزیابی نمود. اشتغال زنان به عنوان یک حق و نه یک تکلیف، علاوه بر مزایا و پیامدهای مثبت، همانند مشارکت در توسعه اجتماعی و اقتصادی و کمک به درآمد خانواده، دارای معایب و پیامدهای منفی نیز هست. از جمله این پیامدها، می‏توان به تعارض نقش‏ها و آسیب کیان خانواده و تربیت نسل و فشار مفرط بر زنان اشاره کرد که در برخی از موارد، دامنگیر خانواده و اجتماع می‏شود. در این مقاله، ضمن اقرار به فواید و مزایای مثبت اشتغال، به تفصیل، به بیشتر پیامدهای منفی اشتغال زنان پرداخته شده و سازوکارها و رهیافت‏هایی برای آفت‏زدایی از حوزه اشتغال زنان، مطرح گردیده است .

بررسی مهم‏ترین عوامل مؤثر بر اشتغال زنان در ایران در طول چهار دهه پرداخته است. این عوامل در قالب دو دسته عمده اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. در بخش عوامل اجتماعی، تحصیلات زنان و میزان اشتغال مردان، رابطه معناداری با میزان اشتغال زنان برقرار نموده است. در بخش عوامل اقتصادی نیز گسترش صنایع و بخصوص صنایع دستی مانند فرش و گلیم توانسته است زمینه اشتغال زنان را به طور معناداری هموار نماید؛ امری که با گسترش بخش خدمات حاصل نشده است. صنعتگران و متخصّصان ـ به ترتیب ـ اولین و دومین گروه عمده شغلی در بین زنان شاغل کشور در آخرین دهه مورد بررسی بوده‏اند. بیشتر زنان بیکار باسواد بوده و به گروه سنّی بالای 23 سال تعلّق دارند و عمدتا مجرّد نیز هستند. در پایان مقاله، به ارائه برخی پیشنهادات اجتماعی و آماری پرداخته شده است.

و در بخش روش شناسی از آزمون خی دو به تعداد سی نفر از جامعه زنان مشهد تجزیه و تحیلی گردیده و در آن از نمودار، فراوانی و جدول تشکیل شده است.

 

جهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: پایان نامه, روش تحقیق
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:76
خريد فايل word

سوشیا در 26/01/1392 - 15:28 نوشته:

سلام لطف کنید شماره کارت به من بدید تا من خیلی زود مبلغ رو بفرستم و فایل رو داشته باشم .
من به آزمون خی 2 ی این پایان نامه فقط احتیاج دارم و اگر از این آزمون استفاده شده لطفا برام میل کنید . منتظر خبر از شما هستم . تشکر

hadiadmin در 26/01/1392 - 16:41 نوشته:

https://kandoocn.com/payment.html

برای دیدن شماره حساب های به لینک زیر مراجعه کنید:
https://kandoocn.com/payment.html
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی