سایت کاریابی جویا کار

پايگاه داده

دسته بندي: مقالات / فناوری اطلاعات-اینترنت
15 فروردین

 

پايگاه داده مجموعه‌اي از داده‌هاي بهم مرتبط است كه توسط برنامه‌اي كه DBMS ناميده مي‌شود، سازماندهي مي‌شود. پايگاه داده‌ها اطلاعات مهمي را براي كاربراشان مهيا مي‌كنند. بنابراين امنيت و حفاظت از آنها از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. امنيت پايگاه داده‌ها به حفاظت اطلاعات و كنترل دسترسي كاربران توجه دارد. اين مقاله به اصول امنيت و سياستهاي مهم دراين مورد و احتياجات امنيتي سيستمها مي‌پردازد. همچنين راههايي را براي كنترل دسترسي كه از مهمترين احتياجات هر سيستم پايگاه داده‌اي است، ارائه مي‌كند.

دراين مقاله با معرفي چند زمينه پيشرفته مطالعاتي امروزي بعضي مشكلات حل نشده دراين زمينه را نيز به خوانند معرفي مي‌كند.

مقدمه :

در طي سه دهة اخير تعداد پايگاه داده‌هاي كامپيوتري افزايش بسياري داشته است. حضور اينترنت به همراه توانائيهاي شبكه، دسترسي به داده و اطلاعات را آسانتر كرده است. به عنوان مثال، كاربران امروزه مي‌توانند به حجم بالايي از اطلاعات در فاصلة زماني بسيار كوتاهي دسترسي پيدا كنند. به همين نسبتي كه ابزارها و تكنولوژي دسترسي و استفاده از اطلاعات توسعه مي‌يابند، نياز به حفاظت اطلاعات هم بوجود مي‌آيد. بسياري دولتها و سازمانها صنعتي داده‌هاي مهم و طبقه بندي شده‌اي دارند كه بايد حفاظت شوند. سازمانهاي بسيار ديگري هم مثل مؤسسات دانشگاهي نيز اطلاعات مهمي در مورد دانشجويان و كارمندانشان دارند. در نتيجه تكنيكهايي براي حفاظت داده هاي ذخيره شده در سيستمهاي مديريت پايگاه داده،[1] اولويت بالايي پيدا كرده‌اند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی