سایت کاریابی جویا کار

بررسي كاربرد فناوري اطلاعات و مديريت دانش در ايران

دسته بندي: مقالات / فناوری اطلاعات-اینترنت
15 فروردین

 

در چهار سال گذشته شاهد تغييرات قابل توجهي در جامع ايران بوده‌ايم. برخي متخصصان اين تحولات را ناشي از سياست دولت در متنوع‌سازي اطلاع رساني مي‌دانند در حاليكه ديگران بر اين باورند كه اين تحولات زاييده شرايط بالقوه اجتماعي هستند. آنچه مسلم است اين است كه بدون وجود سرمايه‌گذاريهاي كلان در زمينه فرا ساختارهاي ارتباطات در دهه گذشته، چنين تغييراتي به اين سرعت شكل نمي‌گرفت. اين تحولات را مي‌توان از چنين جنبه‌ مورد مطالعه قرار داد. اما به علت حجم بالاي مطالب ما تنها از دو جنبه به موضوع خواهيم پرداخت. يك تأثير برنامه توسعه ارتباطات بر اين امر و ديگري شكل‌گيري نيرويي در جهت ايجاد يك روند فطري مديريت دانش.

1- پيشرفتهاي ارتباطي و ICT

در آغاز انقلاب اسلامي تنها 850000 تلفن ثابت در كل كشور وجود داشت و در سال 1993 اين رقم با افزايش چشمگير به حدود 3597900 خط تلفن ثابت رسيد و از آن زمان اين رشد كماكان ادامه داشته است و تا سال 1999 در كل كشور در حدود 8400000 خط تلفن ثابت مشغعول به كار مي‌باشد. به عبارت ديگر در طي دو دهة گذشته تلفن ثابت كشور داراي ضريب نفوذي در حدود 34/13 درصد شده است. اين ضريب نفوذ ايران را از لحاظ دارا بودن تلفن ثابت در ردة پنجم جهان قرار مي‌دهد.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:30
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی