سایت کاریابی جویا کار

سازمان هاي مجازي

دسته بندي: مقالات / فناوری اطلاعات-اینترنت
15 فروردین

 

سازمانهاي مجازي مصداق عيني پيشرفت در فناوري اطلاعات آند و بدين وسيله از آنها پشتيباني مي‌كنند. اين سازمانها يا واگذاري فعاليتها به سازمانهاي مستقل ديگر و تأمين خدمات و كالاها با همكاري واحدهاي خارجي از رهگذر اتحاد آنها به وجود آمده‌اند. در اين قرن پيشرفتهاي فناوري اطلاعات و حركت به سوي مجازي سازي سازمانها آن چنان جدي است كه لحظه‌اي غفلت از آن خسارات جبران ناپذيري را به جامعه سازماني وارد خواهد كرد.

مقاله حاضر با هدف شناخت و بررسي سازمانهاي مجازي نوشته شده است. همچنين به ارائه مباني و مفاهيم مرتبط با اين سازمانها همچون روند مجازي سازي در سازمانها، به تعاريف و ويژگيهاي برجستة سازمانهاي مجازي پرداخته شده است. مقايسه اين سازمانها با سازمانهاي سنتي در ادامه بررسي مي‌شود. سپس انواع سازمانهاي مجازي، طيف اداره مجازي و مهمترين مدلهاي ساختاري اين سازمانها تشريح مي‌گردد. عمده‌ترين محاسن و معايب سازمانهاي مجازي از ديگر مباحت مطرح شده در اين مقاله است.

براي مثال، شركت جانسون الكتريك در هنگ كنگ، موتورهاي كوچكي با ارزش 195 ميليون دلار توليد و آنها را در دستگاههاي آبميوه‌گيري، مخلوط كن و به كار مي‌برد. كارخانه هاي توليدي در جنوب چين، آزمايشگاههاي تحقيق و توسعه در هنگ كنگ و شركت جانسون چندين هزار كيلومتر دورتر از كارخانه‌هايي قرار دارد كه براي توليد محصول خود از اين قطعه‌ها استفاده مي‌كنند. شركت ترتيبي داده است كه هر روز صبح با كمك ابزارهاي پيشرفته فناوري اطلاعات، به مدت دو ساعت بين دست اندركاران، متخصصان و مشتريان در ايالات متحده و اروپا ميزگردي از راه دور تشكيل شود (دفت، 1381: ص 261).

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:13
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی