سایت کاریابی جویا کار

بررسي اثرات كلينيكي ، راديولوژيك و هيستوپاتولوژيك آندروژنها در استخوان سازي و التيام شكستگيها

دسته بندي: مقالات / پزشکی
15 فروردین

 

پيشينه و سابقه :

استروئيدهاي جنسي براي رشد اسكلتي و كسب سلامت استخواني در طول بلوغ لازم و ضروري هستند و كمبود استروژن در پوكي استخوان نقش دارد. مكانيسمهاي تأثيرات اسكلتي استروئيدهاي جنسي هنوز بطور كامل شناخته نشده اند، اما در سالهاي اخير پيشرفتهاي قابل ملاحظه اي در دانش ما نسبت به استروژن ها ، و به ميزان نسبتاً كمتري آندروژنها در بازسازي استخوان بوجود آمده است. بينش هاي جديدي در مورد گيرنده هاي استروژن، كشفيات اخير در زمينه افزايش فعاليت استئوكلاستها و آموخته هايي برگرفته از جهشهاي ژنتيكي در انسان وحيوان،‌همه و همه در افزايش درك ما از تأثيرات اسكلتي استروژن در نر و ماده دخيل هستند.

- مسئله و ضرورت تحقيق:

استروئيدهاي جنسي نقش ضروري در حفظ سلامت استخوان در سرتاسر عمر دارند و تأثيرات بدكمبود هورمون در حيوانات نر و ماده پير و جوان ديده مي شود، نحوة عملكرد اين تأثيرات بطور كامل شناخته نشده اند و موضوعي براي تلاش گسترده تحقيقي مي باشند اگر چه پيامدهاي درماني بالقوه در اين زمينه قابل ملاحظه است. سؤالي كه در اين مرحله مطرح مي شود اينستكه آيا اين هورمونها بصورت آماري مي توانند نقش معني دار و تعيين كننده اي در استخوان سازي و التيام آن داشته باشند.

- هدف :

هورمونهاي استروئيدي چگونه بعنوان يك راهكار و شاخص در شكستگيها و التيام استخوان در حيوانات نر عقيم شده و يا عقيم نشده و حتي در حيوانات ماده و حيواناتي كه بنحوي دچار كمبود و اختلال هورمونهاي استروئيدي هستند بكار گرفته شود.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: پایان نامه, دامپزشکی
قيمت فايل:16000 تومان
تعداد صفحات:165
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی