سایت کاریابی جویا کار

امامت و ولایت

دسته بندي: مقالات / معارف
4 اردیبهشت


مزد رسالتم مودّت و دوستي با نزديكان من است.

...بگو: از شما بر اين رسالت مزدي، جز محبت خويشاوندانم، نمي طلبم... شوري: 33

همة مفسران شيعه و بزرگاني از اهل سنت معتقدند كه منظور از ذوي القُربي نزديكان پيامبر صلي الله عليه و آله است. نكتة قابل توجه اين كه قرآن مجيد در سورة شعراء و در پنج آيه (109 و 127 و 145 و 164 و 180) از قول حضرت نوح و هود و صالح و لوط و شعيب عليهم السلام نقل مي كند كه ما هيچ اجر و پاداشي از شما نمي خواهيم؛ اجر و پاداش ما بر پروردگار عالميان است؛ اما در آية مورد بحث پيامبر گويا اجر و پاداشي براي خود مشخص كرده اند؛ و آن علاقة شديد به خويشاوندان اوست؛ و در آية 57 سورة فرقان مي فرمايد: اجر و پاداش من گزينش راه خدا و حركت در آن مسير است.

از جمع اين آيات مي توان نتيجه گرفت كه پيامبر اسلام نيز، مانند ساير پيامبران الهي، اجر و پاداشي براي شخص خود از مردم نخواسته است؛ بلكه مودت، يعني محبت شديد به ذوي القرباي او، راهي به سوي خدا و لطفي ديگر به امت است؛ و اين مودّت آنان را به منشأ عصمت و ولايت و امامت، كه ذات مقدس احديت است، هداست مي كند.

به امامت سوگند/ نسزد شعر پر از مدح و ثنا/ ريختن پاي امام/ و ندانستن و پي نابردن/ راه كو، چاه كدام؟/ بلكه بايست كه راهش را رفت/ سخنش را بشنفت/ هدف زندگي اش را بايد/ بهر اين مردم گفت.-جواد محدثي.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:15
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی