سایت کاریابی جویا کار

بررسي بيماران تحت توتال هيپ آرتروپلاستي با جزء فمورال سيماني از نوع CPT

دسته بندي: مقالات / پزشکی
17 اردیبهشت

 

تعويض مفصل هيپ كه از اين به بعد بطور خلاصه THA خوانده مي شود شايعترين عمل جراحي ركانستراكتيو در هيپ بوده و هدف از آن در وحله اول كاهش درد و سپس اعاده فانكشن هيپ و در نتيجه بيمار مي باشد. از دهه 1960 كه سرجان چارنلي اين تكنيك را ابداع نمود با توجه به نتايج درخشان يك دهه THA در دهه‌هاي بعد هدف اصلي بر كاهش عوارض دراز مدت اين جراحي و از جمله Loosening و استئوليز قرار داده شد. تكنيك هاي جديد و از جمله ايجاد پروتزهاي بدون سيمان، تغييرات جنس اجزاء مختلف، پروتزهاي باي پولار و بالاخره تغييرات در شكل اجزاء خصوصاً جزء فمورال همگي در جهت يافتن جزئي با حداكثر طول عمر پروتز ايجاد شده اند.

در طراحي جزء فمورال تقريباً مي توان دو مكتب اصلي را در ساخت آن شناسايي كرد. گروهي كه با ايجاد تغييراتي در شكل جزء  و از جمله تعبيه يقه، ايجاد شكاف و سطوح خشن و غيره توليد فيكساسيون بسيار با ثبات بلافاصله بعد از تعبيه و جلوگيري از هر گونه تغيير در محل پروتز مي نمايند و گروه دوم كه معتقدند با طراحي جزئي كه قادر به نشست (Subsidense) باشد حتي در صورت Loose شدن جزء امكان ايجاد ثبات مجدد خود بخود وجود دارد.

در اين مكتب نياز به يقه احساس نمي شود و سطح پروتز بايد صيقلي باشد و مخروطي شدن پروتز به سمت ديستال به مكانيسم فوق كمك مي كند.

مطالعه پيش رو جهت بررسي يكي از پروتزهايي كه از نظر بيومكانيك اجازه نشست در دراز مدت را مي دهد طراحي شده است. پروتز مورد نظر با نام CPT توسط آقاي Ling در سال 1989 طراحي و به بازار عرضه شده و از نظر تئوريك اجازه ثبات ثانويه در صورت Loose شدن را مي دهد. در اين مطالعه با بررسي نتايج تعبيه اين پروتز در بيماران و مطالعه ميان مدت آن برآورد فوايد پروتز فوق را در اين تكنيك فراهم نموده و در انتخاب پروتز مورد نظر در بيماران كمك خواهد نمود.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانشنامه
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:80
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی