سایت کاریابی جویا کار

جبران خسارت ناشي از نقض قرارداد

دسته بندي: مقالات / حقوقی وسیاسی
22 فروردین

 

خساراتي كه بر اثر نقض قرارداد به طرف قرارداد وارد مي‌شود بايد جبران گردند، ولي نحوه و شيوة جبران آنها  به طرق مختلفي مي‌باشد، اين طرق و شرايط آنها در اين پروژه بررسي و مطالعه گرديده است.

اين پروژه در چهاربخش نوشته شده، بخش اول آن كليات موضوع بيان گرديده است، در بخش دوم مسووليت قراردادي و ضمانت اجراي آن بررسي گرديده كه اين بخش خود نيز در سه فصل تنظيم شده فصل اول آن محدوده الزامات قراردادي طرفين عقد بيان گرديده، فصل دوم به بررسي و بيان شرايط تحقق مسووليت قراردادي پرداخته و فصل سوم آن دعوي جبران خسارت را بيان كرده است.

بخش سوم اسباب معافيت از پرداخت خسارت را بيان كرده و در چهار فصل اسباب و ويژگيهايي كه به سبب آن‌ها متعهد از پرداخت خسارت معاف مي‌گردد را امور بررسي قرار داده است و نهايتاً در بخش چهارم يكسري قرادادهايي را كه دربارة مسووليت مي‌توان منعقد كرد را، بررسي كرده است. 

مقدمه

بي شك يكي از مهمترين مسائلي كه در تاريخ بشريت مهم بوده هست راستگويي و لزوم وفاي به عهد است و به همين سبب دين مبين اسلام توصيه اكيداً بر وفاي به عهد نموده است كه خود نوعي راستگويي است تا جائيكه يكي از قواعد مشهور فقه اسلامي قاعدة مشهور «اوفوبالهود» است . هر مسئله مهم ضمانت اجراهاي سختي را براي عدم رعايت آنها در پي دارد و لذا در اسلام براي عهد شكني ضمانت اجراهاي دنيوي و اخروي در نظر گرفته شده است.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:13000 تومان
تعداد صفحات:90
خريد فايل word

ثابت در 12/01/1395 - 10:43 نوشته:

از اینکه بنده را به حیث عضو پذیرفتید متشکرم .

به امید موفقیت های مزید سایت کندو
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی