سایت کاریابی جویا کار

پرداخت تسهیلات 5 تا 100 میلیون تومانی برای مشاغل خانگی روستایی

دسته بندي: اخبار / استخدام / آزمون استخدامی جدید
9 مهر

اصغرنورالله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ،  درباره مشاغل خانگی روستایی گفت: در راستای مشاغل خانگی روستایی مزیت‌های رقابتی روستایی شناسایی شده و  قرار است در آن سرمایه گذاری مناسب مبتنی بر نگاه محلی و منطقه ای انجام شود.

 وی بابیان اینکه به دنبال توسعه محلی هستیم ادامه داد: باید دنبال کارتوسعه روستایی باشیم،باید ظرفیت های اشتغال زایی در روستاها را شناسایی کنیم. ما مزیت‌های فرهنگی، طبیعی و اقتصادی را شناسایی می‌کنیم.

نورالله زاده با بیان اینکه دو استراتژی در توسعه روستا در دستور کار داریم ادامه داد: در فرآیند کار دو استراتژی داشتیم.یک استراتژی منبعث از منبع گرایی است که آن چیزی که منبع مزیت رقابتی است را مبنا قرار دادیم. استراتژی دوم نیز متناسب با بازار و نیاز آن است. هر محیط روستایی قابلیت تولید دارد. بازار روستایی بر خلاف تصور خیلی از افراد بازار بسیار گسترده ای است.

دبیر کارگروه مشاغل خانگی و روستایی کشور در بیان میزان تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی و نرخ سود گفت: ما در طرح‌هایی که داریم نیازسنجی و شناسایی را انجام می دهیم و توانمندی ها و ظرفیت ها را شناسایی می کنیم. چند طرح داریم. طرح تکاپو از آن جمله طرح هاست که با مشارکت فنی و فکری سازمان یونیدو هست. در راستای اجرای این طرح هفت استان  را شناسایی کردیم. در استان سمنان، کردستان و کرمانشاه یک رشته فعالیت با محور توسعه آن استان در نظر گرفتیم. در استان کردستان مزیت آی تی وجود دارد. در سمنان  مزیت گردشگری وجود دارد. ما همه طرح هایی را که در سمنان وجود دارد، شناسایی کردیم. با مدلی که طراحی کردیم این مزیت ها را شناسایی کردیم.

نورالله با اشاره به اینکه سقف تسهیلات از 5میلیون تا 100 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است ادامه داد:توانمندی ملاک پرداخت تسهیلات است.بخشی از فرآیند به توانمندسازی افراد بر می‌گردد. حتی اگر افراد از بنیه مالی برخوردار نیستند به آنها تسهیلات می‌دهیم تا توانمند شوند.

 پایان/

برای عضویت در کانال ویژه های استخدام در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی