سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

پرداخت ۶هزار میلیارد ریال یارانه به دانشجویان در سال تحصیلی جدید

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
9 مهر

بر اساس اطلاعات و به نقل روابط عمومی دانشگاه ایلام، محمد فرهادی در سفر به استان ایلام اظهار داشت: میزان سقف تسهیلات و یارانه پرداختی به دانشجویان در سال ۹۳، دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که امسال این میزان به بیش از شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی سهم دانشجویان استان ایلام از این میزان تسهیلات را قابل توجه دانست و ادامه داد: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در دو هزار و ۸۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور (دولتی و غیردولتی) در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر در مقطع دکترا و ۳۵۰ هزار نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: هم اکنون توسعه کمی دانشگاه‌ها به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در این زمینه باید توجه خود را بیشتر به سمت توسعه کیفی دانشگاه‌ها متمرکز کنیم.

فرهادی گفت: در این زمینه طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که در این طرح دانشگاه‌های کشور به ۱۰ منطقه و چهار سطح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی طبقه‌بندی شده‌اند.

وی ساماندهی آموزش عالی، ارتقای جایگاه و ایجاد محیطی پرنشاط در دانشگاه، حفظ و کرامت اساتید و دانشجویان، استقلال دانشگاه در حوزه فعالیت‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی را از جمله مواردی اعلام کرد که در اجرای طرح آمایش آموزش عالی به‌طور جدی دنبال می گردد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - یارانه
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی