سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

بلاتکلیفی درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش صنعت

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
6 آبان

بر اساس اطلاعات ، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در نخستین همایش ملی صنعت و کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه گذاری که با حضور کنندگان ۱۳ استان کشور در دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست مالی بانکی هر روز به یک گونه است و متاسفانه در ایران همکاری بانک‌ها را شاهد نیستیم.

وی در رابطه با واحدهای تولیدی و صنعتی که به جهت مشکلات مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی ممنوع الخروج شده‌اند، اظهار کرد: حساب‌های این واحدها مسدود شده و در ستادهای تسهیل و اقتصاد مقاومتی پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی است.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران ادامه داد: اما واحدهایی نیز وجود دارد که به دلیل مشکلات اقتصادی و معوقه‌هایی که در بحث اقساطی بانکی پیدا کرده‌اند، زندانی هستند که ما به عنوان خانه صنعت و معدن کشور به دنبال پیگیری مسائل آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه صنعت و معدن انسان‌های بزرگی خدمت رسانی می‌کنند که به جهت مسائل اقتصادی و رکود، تحریم‌ها و هدفمند کردن یارانه ها دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، گفت: ما در جنگ اقتصادی قرار داده شده‌ایم و دشمنان کشور زمانی که نتوانستند در جنگ نظامی موفق شوند جنگ اقتصادی را به راه انداختند.

سهل آبادی ادامه داد: جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ نظامی شهیدانی دارد، در جنگ اقتصادی باید نسبت به فرماندهان و دیگر عوامل این جبهه توجه کافی شود . اگر در جنگ نظامی شهدا با تکریم دفن می‌شدند در جنگ اقتصادی نیز این همت باید انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بود ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش صنعت وارد شود اما ریالی به این بخش تعلق نگرفت.

بانک‌ها از واحدهای تولیدی بخش خصوصی طلبکار نیستند

وی اضافه کرد: بسیاری از همکاران ما در این شرایط گرفتار کلاهبردارانی شدند که مال آن‌ها از بین رفت و کالایی که خریداری کرده بودند به دستشان نرسید، در این زمان بعضی از کشورهای خارجی که متوجه شدند نمی‌توانیم به مسائل بانکی تعادل بدهیم سرمان را کلاه گذاشتند و حقوق ما را ازبین بردند.

سهل آبادی عنوان کرد: در استان خراسان رضوی با تشکیل کمسیون پنج نفره از تملک چندین واحد تولیدی جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها عقیده دارند از واحدهای تولیدی بخش خصوصی طلبکار هستند و ما عقیده داریم طلبی که بانک‌ها از صنعت دارند به صورت عمده از واحدهای تولیدی دولتی، کارخانجات بزرگ دولتی و یا شبه دولتی است و مربوط به واحدهای صنعتی بخش خصوصی نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران اظهار کرد: بعد از نوروز امسال و فرمایشات رهبر معظم پیرامون اقتصاد مقاومتی، دولت در صحنه حضور پیدا کرد و ستادهایی تشکیل شد که در استان‌ها به ریاست استانداران و به دبیری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل شد و افراد در استان‌ها به همت استانداری کنندگان خانه صنعت و معدن و اتاق‌های بازرگانی را در این ستادها عضو کردند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۶ هزار میلیاردی که به استان‌های صنعتی اختصاص داده‌ شده است، حدود یک چهارم به بنگاه‌های تولیدی تخصیص پیدا کرد اما بانک‌ها مدعی هستند که عدد بیشتری را داده‌اند و مدعی پرداخت دوبرابری به بنگاه‌های تولیدی در این زمینه هستند، در حالی که دولت گفته است پنج درصد از سودی که به این تسهیلات تعلق می‌گیرد، توسط دولت یارانه داده می گردد که تا کنون تکلیف این پنج درصد مشخص نشده است.

تنها ۸ درصد واحدهای صنعتی فعال کشور ثمربخش هستند

سهل آبادی تصریح کرد: در کشور ۷۰ درصد واحدهای صنعتی فعال و تنها ۳۰ درصد غیرفعال هستند که از مجموع واحدهای صنعتی فعال کشور تنها هشت درصد از آنها بالای ۷۰ درصد فعالیت ثمربخش داشتند.

وی ادامه داد: همکاری به این معنا نیست که تسهیلات چنان باشد که صنعت زمین بخورد و دیگر نتواند بلند شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه برای کارفرمایان کارت کارفرمایی صادر شده تا مدیریت خوبی در این حوزه شاهد باشیم، گفت: از دیگر اقدامات موثر می‌توان به ورود هیئت سازش جهت رسیدگی و بحث داوری تشکل‌ها و کمک موثر به دستگاه قضایی نام برد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - یارانه
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی