سایت کاریابی جویا کار

ایجاد ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین

دسته بندي: اخبار / استخدام / قزوین
17 آبان

: استاندار قزوین گفت: در نیمه اول امسال با ایجاد ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید، ۷۱۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده تا تولید و اشتغال رونق بگیرد.
بر اساس اطلاعات ، هشتمین جلسه کارگروه اشتغال یکشنبه شب با بررسی وضعیت اشتغال ایجاد شده و تسهیلات بهین یاب در محل استانداری تشکیل شد.
فریدون همتی در این جلسه گفت: از فرمانداران، مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها انتظار داریم در پاسخ به کسانی که می گویند هیچ کاری در استان صورت نگرفته گزارشهایی واقعی از اشتغال ایجاد شده و احیا واحد های نیمه تعطیل و تعطیل ارائه کنند تا مردم در جریان کارها قرار  بگیرند.
وی ادامه داد: به جای شعار دادن باید در عمل نشان دهیم چه کرده ایم و امروز اعلام می کنیم از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین یاب ۷۱۲ میلیارد تومان به ۶۰۹ واحد صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده تا آنها به چرخه تولید بازگردند یا از ظرفیت کامل خود استفاده کند و شغل جدید ایجاد شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: با همه مشکلات، محدودیت ها، تعدیل نیروها و بازنشستگی تاکنون ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان ایجاد شده است تا دوستان ما بدانند در استان قزوین با تلاش شبانه روزی مدیران کار انجام شده است.
وی اضافه کرد: ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هم بیمه بیکاری پرداخت می گردد و با راستی آزمایی انجام شده این آمار واقعی است و از همه دستگاههای نظارتی، اداره اطلاعات، رسانه ها درخواست می کنیم این آمار رابررسی و با ذره بین نگاه کنند و هرجا اشتباه ویا موردی دیدند که این آمارها را تایید نکرد گزارش کنند تا ما برخورد کنیم.
همتی یادآورشد: به مدیران اقتصادی و فرمانداران پیشنهاد می کنیم در تریبون های مختلف، قبل از خطبه های نماز جمعه، صدا وسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات کارهای انجام شده و اشتغال صورت گرفته را اطلاع رسانی کنند تا گفته نشود کاری نشده و اشتغال ایجاد نشده است.
جذب جوانان بومی در واحدهای صنعتی الزامی است
استاندار اظهارداشت: تاکید جدی داریم بخش اعظم نیروهای بکار گرفته شده در واحدهای تولیدی و صنعتی از نیروهای بومی و شهرستانی باشدتا بتوانیم بیکاری استان را حل کنیم و باید مراقبت شود تا به جای بازنشسته حتما از نیروی جوان بیکار استفاده شود.
وی گفت: در سراسر کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته که سهم استان ۷۱۲ میلیارد تومان است که بانکهای استان در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت کرده اند اما هنوز برخی می گویند کاری نشده است.
استاندار اظهارداشت: از مدیران خواسته ایم گزارش کارهای انجام شده در شهرستان خود بویژه در زمینه  اشتغالزایی را به صورت گزارش در اختیار ائمه جمعه و رسانه ها قرار دهند تا همه مطلع شوند چه کارهایی شده است.
وی اضافه کرد:در توزیع طرح ها، اعتبارات و خدمات بایدهمه مناطق دیده شوند و در پایان سال هم از مدیران و فرماندارانی که در حوزه اشتغال بهتر عمل کنند تقدیر خواهد شد.
آموزش ها به سمت روستاها هدایت شود
همتی از ضرورت آموزش در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: آموزش در همه عرصه ها بویژه در صنایع و کشاورزی و روستاها باید جدی گرفته شود تا با مهارت آموزی بهره وری افراد افزایش یابد.
وی بیان کرد: مشاغل خانگی هم از ظرفیت هایی است که می تواند در کاهش بیکاری کمک موثری باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری قزوین اینجا کلیک نمایید

برای عضویت در کانال اخبار استخدام قزوین در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی