سایت کاریابی جویا کار

ایجاد اشتغال پایدار هدف استانداری قزوین

دسته بندي: اخبار / استخدام / قزوین
5 دی

ایجاد اشتغال پایدار هدف استانداری قزوین

ایجاد اشتغال پایدار هدف استانداری قزوین

استاندار قزوین گفت: هدف ما اشتغال پایدار در استان است و بر روند اشتغال‌های ایجادشده در واحدهای تولیدی می‌بایست نظارت مستمر انجام گیرد.
‌بر اساس اطلاعات ایسنا‌، فریدون همتی شنبه‌شب در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار کرد: میزان حمایت و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بر اساس معیار میزان پیشرفت و اهمیت می‌بایست اولویت قرار گیرد
در این جلسه که روند اعطای تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی موردبررسی قرار گرفت، استاندار قزوین ادامه داد: واحدهای کوچک تعطیل، نیمه تعطیل، و نیمه فعال در استان در حمایت طرح بهین یاب قرار می‌گیرند و ما در حال پیگیری هستیم که این حمایت به واحدهای بزرگ نیز در استان تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: آثار تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در استان کاهش روند تعدیل نیروی کار در استان بوده است.
استاندار قزوین ادامه داد: از روند کار تمامی ۸۰۰ واحد موردحمایت در طرح بهین یاب می‌بایست گزارشی تهیه شود و این گزارش به اطلاع استانداری برسد.
وی تأکید کرد: باید نظارت و بررسی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی به‌عنوان کننده بخش خصوصی از واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید صورت بگیرد تا بنگاه‌های اقتصادی وام‌های دریافتی را در محل‌های تعیین‌شده هزینه کنند.
همتی، حفظ اشتغال واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات طرح رونق را موضوعی که نیازمند مراقبت و نظارت مستمر است، دانست و گفت: در این رابطه باید اطلاعات و وضعیت همه واحدهای دریافت‌کننده وام را به‌طور ماهانه در اختیار داشته باشیم.
استاندار قزوین هشدار داد: اگر نظارت و مراقبت لازم را در خصوص هزینه کرد تسهیلات طرح رونق تولید در محل‌های تعیین‌شده نداشته باشیم، منابع مالی اختصاص‌یافته برای تقویت بخش صنعت و کشاورزی استان دچار انحراف شده و از مسیر مشخص‌شده خارج می گردد.
وی بابیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید باید به رقم تعهد اشتغال خود پایبند باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا با واحدهایی که به تعهدات خود عمل‌نکرده و نیروهای خود را تعدیل و بیرون کنند به‌طورجدی برخورد می گردد.
همتی خواستار تسریع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی شد و اضافه کرد: میزان دقیق اشتغال و تولید واحدهای نیمه‌تمام و غیرفعال که با پرداخت وام‌های یادشده راه‌اندازی می‌شوند باید مشخص‌شده و گزارش آن در کارگروه اعلام شود.
وی از مدیران دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواست تا واحدهای موفق که با اعطای تسهیلات طرح رونق تولید راه‌اندازی شده و یا دوباره فعال‌شده‌اند را برای تهیه گزارش و خبر به‌منظور معرفی به مردم به اطلاع رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما برسانند.
استاندار قزوین تصریح کرد: روند عملکرد استان در حوزه بهین یاب به‌طور مستمر باشد تا اعتبارات اختصاص داده‌شده به این حوزه در راستای حفظ اشتغال موجود و یا ایجاد اشتغال‌های جدید باشد و از دستگاه‌های تخصصی انتظار دارم که باقوت زیادی در این حوزه عمل کنند.
همتی بر ضرورت برگزاری جلسات مستمری با اعضای شوراهای اسلامی کارگران نیز تأکید کرد.
لشگری معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز گفت: از میان واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب در استان تاکنون به ۴۷۳ واحد به میزان سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال وام پرداخت‌شده است.
وی اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ میزان پرداخت تسهیلات بهین یاب به بنگاه‌های اقتصادی نیز در رده نهم کشور قرار دارد.
لشگری بابیان اینکه تسهیلات طرح رونق تولید در استان با سه عنوان بهین یاب، ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری و پرداخت‌های مستقیم به بنگاه‌های اقتصادی ارائه‌شده است، اظهار کرد: درمجموع به ۸۲۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی و طرح‌های گردشگری استان هشت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر ۴۷۳ واحدی که از طریق سامانه بهین یاب تسهیلات دریافت کرده‌اند، ۲۷۴ واحد به‌طور مستقیم و با مراجعه به بانک‌ها و ۸۰ واحد نیز از طریق ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهوری موفق به دریافت وام شده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین اعلام کرد: تعداد واحدهای نیمه‌کاره و غیرفعال معرفی‌شده به بانک‌های استان جهت دریافت تسهیلات نیز ۳۴۳ مورد است که ۱۹۹ مورد آن‌ها طرح‌های نیمه‌تمام و سایر، طرح‌های غیرفعال و راکد به شمار می‌روند.
بر اساس اطلاعات ایسنا، در این جلسه اعلام شد که ۲ هزار و ۱۶۰ بنگاه اقتصادی اعم از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان قزوین امسال متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.

برای عضویت در کانال اخبار استخدام قزوین در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرکاریاب.نت
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی