سایت کاریابی جویا کار

۶۰ هزار فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر ایجاد شد

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
3 آذر

خبرگزاری ایرنا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۰ هزار فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور ایجاد شد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ادامه داد: در بیش از سه سال گذشته ۳۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر ایجاد شد و ۲۵ هزار نفر نیز با اعطای تسهیلات، زمینه کارآفرینی و فرصت شغلی آنان فراهم شده است.
وی اظهار داشت: برای تامین فرصت های شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر طی سال های گذشته از سهمیه ای که در وزارتخانه ها و سازمان های خصوصی در نظر گرفته شده،‌ استفاده شد و تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این سازمان ها مشغول بکار شدند.
شهیدی ادامه داد: بنیادشهید در مجموع ۶۰ هزار شغل در طول فعالیت دولت یازدهم ایجاد کرد و هنوز ۶۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر نیز جویای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر متغیر است به همین منظور هرچه ما فرصت شغلی برای این افراد ایجاد می کنیم تعداد دیگری از فرزندان شاهد و ایثارگر نیز دنبال شغل هستند.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: موضوع ایجاد اشتغال فقط مساله بنیاد شهید نیست و کل کشور اکنون مشکل تامین فرصت های شغلی برای جوانان را دارند.
وی اضافه کرد: همچنین رئیس جمهوری اعلام کرده که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که باید سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود که تعداد زیادی از آنها همچنان باقی می مانند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بنیاد شهید نیز این گرفتاری برای تامین شغل فرزندان شاهد و ایثارگر وجود دارد چون همچنان ۶۰ هزار فرزند شاهد و ایثارگر با مدارج علمی مختلف طالب کار در کشور هستند.
وی اظهار داشت: با وجود همه این مشکلات، بنیاد شهید تلاش می نماید که مشکل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر رفع شود.
** پرونده بانک دی در قوه قضائیه رسیدگی می گردد
معاون رئیس جمهوری در ادامه درباره پرونده بانک دی نیز گفت: پرونده بانک دی مربوط به قوه قضائیه است و عنوان کردند تخلف شده و قوه قضائیه در حال رسیدگی به این پرونده است.
وی اظهار داشت: در یک مقطعی مدیرعامل بانک دی را بازداشت کردند و دوباره آزاد کردند و دادگاه وظیفه دارد این پرونده را رسیدگی کند تا اگر حق و حقوقی از بانک از بین رفته که البته ما هم کمک می کنیم که این حق و حقوق را به دست آورد.
** تلاش برای واگذاری موسسه اندوخته شاهد به فرزندان ایثارگر
شهیدی در ادامه درباره فعالیت موسسه اندوخته شاهد نیز گفت: این موسسه با سرمایه اولیه در سال ۱۳۶۳ و به دستور حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد.
وی تصریح کرد: امام راحل در آن زمان هدفی داشتند که این صندوق فعال شود و فعالیتش به گونه ای باشند تا تامین زندگی و معیشت فرزندان شاهد را داشته باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فعالیت این موسسه روز به روز توسعه پیدا کرده و اکنون پنج هلدینگ فعال دارد.
وی با بیان اینکه اکثریت اعضای هیات مدیره و هیات امنای این موسسه از فرزندان شاهد هستند، خاطرنشان کرد: براساس گزارش حسابرسی، وضعیت این موسسه مطلوب و مورد رضایت اعلام شده است.
وی اضافه کرد: در گذشته چون فرزندان شاهد و ایثارگر کوچک بودند اداره این موسسه به عهده بنیاد شهید بود اما اکنون که فرزندان شاهد و ایثارگر بزرگ شده اند، ما برنامه داریم و تلاش می کنیم که این موسسه را به آنان واگذار کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای این برنامه کارهای کارشناسی و بررسی های لازم در حال انجام است و تا حد امکان این موسسه را به فرزندان شاهد و ایثارگر واگذار می کنیم تا توسط خودشان اداره شود.

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی