سایت کاریابی جویا کار

توجه جدی به بومی گزینی استخدام‌ها در آموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
9 آبان

سرپیچی از اجرای قانون مربوط به استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر تخلف محسوب می گردد.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تاکید بر اجرای قوانین استخدام فرزندان شاهد و ایثارگرنشست شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران گفت:موارد قانونی و تبصره های ذیل آن در خصوص استخدام و به کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر لازم الاجراست و هیچ مدیری نمی تواند از آن سرپیچی کند.
فتاح محمدی ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید در خصوص اجرایی شدن قانون های مربوط به استخدام فرزندان ایثارگران در دستگاه های اجرایی و شرکت هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند نظارت کنند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای قوانین مربوطه می بایست با مدیران متخلف برخورد شود ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شاخص هایی در خصوص اجرایی شدن این قوانین تعریف کند و فارغ از مبحث آزمون ها که ۲۵ درصد سهمیه استخدامی به ایثارگران تعلق دارد برای اجرا به مدیران دستگاه های اجرایی ارایه کند.
معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین نیاز جامعه ایثارگران در حال حاضر اشتغال است که باید با جدیت پیگیری شود.
فتاح محمدی ادامه داد: قوانین و موارد قانونی در خصوص اشتغال جامعه ایثارگران توسط کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرا به مدیران دستگاه های اجرایی تحویل شود.
وی بر ساخت مرکز توانبخشی و فرهنگی ویژه ایثارگران تأکید کرد و ادامه داد: با همکاری کنندگان مجلس شورای اسلامی  و جذب اعتبارات ملی راه اندازی این مرکز امکان پذیر است.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه جدی به بومی گزینی استخدام‌ها از مراکز آموزشی مناطق محروم در دولت یازدهم تاکید کرد.
بر اساس اطلاعات ایسنا، علی زرافشان با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای تضمین و اجرای مقررات حمایتی از مراکز آموزشی محروم به ویژه مراکز استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد که در این کارگروه تمام دستگاه‌های مناطق محروم عضو بودند تا برای ایجاد منابع و امکانات و همچنین تضمین برنامه ها هم افزایی صورت گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمیته مناطق محروم پس از بررسی‌های زیاد ۴ استان را برای اجرای پروژه ها و اقدامات انتخاب کرد که استان سیستان و بلوچستان در رأس آنها قرار داشت.
بر اساس اطلاعات مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، زرافشان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم بومی گزینی در بحث استخدام نیرو محوریت دارد و این مسئله مورد توجه قرار داده شده است. از طرف دیگر برای نوسازی مدارس در سازمان مدیریت یک ردیف خاص در نظر گرفته شده اگرچه یک ردیف کلی در بودجه با اعتباری حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که آن مربوط به تمام مناطق محروم کشور است، اما خوشبختانه برای استان سیستان و بلوچستان اعتبار خاصی در این حوزه در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین با همکاری منابع طبیعی استان راه اندازی مرکز تفریحی و ورزشی یا اردوگاه فرهنگی پیگیری شود.

منبع خبرخبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی