سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی معاون پرورشی چگونه میل ورغبت دانش آموزانم را به شرکت درنماز جماعت افزایش دهم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
30 دی

چکیده

نماز ازنظرلغوی ، در زبان پارسی دوره ی ساسانیان عبارت بود ازتعظیم ، نیایش ، خدمت وسرفرود آوردنی که فروتنان نسبت به فرمان روایان انجام می دادند .

نماز در اصطلاح ازنظر فقهی عملی است که دارای ارکان وشرایط خاص است که روزی پنج بار برشخص مکلف واجب است ، رسول خدا فرمودند : « نماز از احکام دین خدا وراه ورسم پیامبران است که رضایت و خشنودی حضرت حق درآن نهفته است . » نمازمیراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانهارابه نمازدعوت کردوبه آن سفارش نمود.نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبورمی دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند .

اگرچه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نمازجماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گیرد. بنابراین، مطالعه نماز جماعت و حکمتهای فراوانی که در آن نهفته، حایز اهمیت است. در دین ما نماز به عنوان ستون دین تلقی شده و ملاک ارزش آدمی و قبولی کلیه ی اعمال و فرائض دیگر اوست و اگر درست اقامه گردد، به عنوان معراج مؤمن و رأس دین شمرده می گردد،که نیاز به مداومت ومحافظت دارد .

بدون تردید همه ی جوانان و نوجوانان، بالفطره استعداد پذیرش و انجام تکالیف مذهبی را دارند اما آنچه مهم است ، چگونگی روش ها و ارائۀ شیوه های جذب آنها به سوی تکالیف مذهبی است .

بیان مسأله

این جانب ………. ، دارای مدرک …………. ، مدت …….. سال است که در خدمت ارگان مقدس آموزش و پرورش هستم . در حال حاضر با عنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه …………. واقع در شهرستان ……….. مشغول به خدمت می باشم .

بیشتر دانش آموزان مدرسه من با انگیزه و علاقه در نماز جماعت مدرسه شرکت نمی کنند ، برخی از آن ها در زمان برگزاری نماز در کلاس می مانند یا در گوشه ای ازحیاط مدرسه به بازی مشغول می شوند ، برخی دیگر بدون وضو درنماز حاضر می شوند ، بیشتر آن ها درحین برگزاری نماز جماعت با یکدیگر صحبت می کنند ، عده ای از آن ها مهر یکدیگر را به کناری می اندازند ، برخی با یکدیگر شوخی کرده وبا صدای بلند می خندند ، به دلیل نامناسب بودن زمان برگزاری نماز جماعت یعنی 20 دقیقه ی آخر وقت مدرسه عده ای نیز به خانه هایشان می روند .

 

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:28
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی