سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه مشکل روانخوانی امیر حسین دانش آموز پایه پنجم را برطرف نمایم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
30 دی

چکیده:

خوب خواندن از عوامل مهّم پيشرفت و سرگرمي ولذّت بردن ورفع خستگي است. امروز بايد به كودكان خود خواندن را بياموزيم تا فردادبتوانند بخوانند وياد بگيرند. نكته ي مهّم در امر خواندن توجّه وتأكيد بر امر فهميدن مي باشد نه صرفاً كه به صورت عادت در آمده است .

يكي از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل كردن مسئله هاي رياضي و نفهميدن آنها مربو ط به ناتواني آنها در روخواني و عدم درك آنچه مطالب می باشد . اغلب مشاهده مي شود دانـش آموزي مطلبي را مي خواند يا اوليـاي او عقيده دارند مرتّب درس مي خواند اما نمي فهمد يا دانش آموز ديگري با وجود اين كه تلاش مي كند اما در املانويسي مشكل دارد تمام اين اشكالات بر مي گردد به ضعف دانش- آموز در روخواني و آگاه نبودن او به روش مطالعه .

با توجّه به اهمیّت خواندن در این مقاله موارد ذیل ذکر شده است :

– اهداف خواندن

-راه کارهایی جهت بهتر خواندن

-راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها

-چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز

بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود

امیر حسین دانش آموزکلاس پایه ی پنجم ابتدایی در از نظر ظاهر مرتّب بود ، تنها فرزند خانواده که پدرش هم خارج از استان کار می کرد و او اکثر اوقات با مادرش تنها زندگی می کرد تکالیف مدرسه را درست وبه موقع انجام می داد(البته با کمک زیاد مادر) امّا درسش ضعیف بود و در بیان آنچه یادگرفته بسیار مشکل داشت ونمرات او بسیار پایین بودند .

وقتی می خواست درس را جواب دهد اکثر اوقات زیر لبی چیزی می گفت یا می گفت بلدم اما فراموش کرده ام و نمی توانست به راحتی درس را جواب دهد.

در خواندن فوق العاده ضعیف بود و نمی توانست به راحتی از روی درس بخواند. اکثر مواقع سطرها را گم می کرد بعضی کلمات را با مکث بسیار زیاد می خواند وقتی هم از متن خوانده شده از او سوال می شد نمی توانست جواب دهد .

زنگ هنر کارش را خوب انجام می داد و با ذوق و اشتیاق کارهای هنری را انجام می داد مخصو صاً کاردستی و کار با گل را به خوبی انجام می داد.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:20
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی