سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی دبیرتربیت بدنی چگونه درکنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
28 دی

چکیده

عواطف و احساسات ، نحوه رفتار و عملکرد انسان را مشخص می سازد و در چگونگی اداره امور زندگی روزمره نقش بسزایی دارد . رفتار پرخاشگرانه که از انگیزه پرخاشگری سرچشمه می گیرد از دیدگاه های گوناگون به طرق مختلف تعریف شده است . در مدتی که مشغول به تدریس بودم ، همواره دوست داشتم ، در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم و به بهداشت روانی و ایجاد محیطی سالم و پر نشاط و به دور از عوامل مختلفی که باعث ایجاد اختلال در روند کارم می شدند توجه داشتم و با استفاده از روشهای مؤثر و مفید به رفع عوامل مشکل زا پرداخته ام در اینجا نیز در کلاس با مشکلی رو به رو شده ام که باعث ایجاد اختلال و بی نظمی و ناآرامی در کلاس و مزاحمت جهت ادامه کارم شده است که آن مشکل وجود یک نفر دانش آموز پرخاشگر در کلاسم بود که در زنگ ورزش خیلی کارم را سخت کرده بود در نتیجه تصمیم به رفع این مشکل و تغییر در وضعیت نامطلوبی که در کلاس به وجود آمده بود گرفتم .

در ابتدا در وقتهای آزاد بصورت شخصی و صمیمانه با او گفتگو کرده و سعی در شناخت رفتارش کردم و دریافتم که ریشه اصلی پرخاشگری و استرس در خانواده است چون خانواده ای بودند که کاری به ورزش نداشتند و شغل پدر و ارتباط عاطفی والدین با فرزند تأثیر معنی داری بر وضعیت پرخاشگری و باورهای هنجاری دانش آموز درباره پرخاشگری داشت . پس از مشورت با دیگر دبیران و اطلاع از اتفاق نظر آنان با بنده جلسات خصوصی با حضور مدیر مدرسه و ولی دانش آموز برگزار شد که طی این مذاکرات ارتباط پرخاشگری با دیگر عوامل و نتایج پرخاشگری و رفتار فرد پرخاشگر و عوامل تقویت کننده و بازدارنده این رفتار مشخص شد .

سپس به جمع آوری اطلاعات از طرق مختلف مطالعه کتاب های تربیت بدنی ، مجلات زیور ورزش ، صحبت با متخصصین و صحبت با دبیران تربیت بدنی و دیگر دبیران این دانش آموز پرداخته و این اطلاعات را تجربه و تحلیل نموده و انواع پرخاشگری و اصول درمان آن و روشهای درمان با انواع ورزشها و عوامل مرتبط با آن را مشخص کردم . و مهمترین عامل مرتبط را که همانا فقر عاطفی خانواده و توجه نکردن به وضعیت بدنی بچه ها و بی توجهی به ورزش و سلامتی بوده از میان آنها مشخص کرده و سعی در کاهش و حذف عامل کرده و کاهش قابل توجه رفتار پرخاشگرانه را ملاحظه کردم جهت اطمینان حاصل کردن از روش کار مرتب با خانواده و دبیران در ارتباط بوده و از نتیجه کار مطمئن شدم نواقص کار را برطرف کرده و نتایج را مشخص و در پایان تحقیق آوردم امید است که با تلاش و سعی در این زمینه توانسته باشم نشاط و شادابی را در این دانش آموز به ارمغان آورده و خانواده ای را شاد و مسرور کرده باشم و امیدوارم توانسته باشم با کمک گرفتن از اولیاء با توجه به سال حماسه ی سیاسی و حماسه اقتصادی بتوانم پرخاشگری را کم کرده تا نه به جامعه و نه به خانواده ضربه ی اقتصادی و روحی و روانی وارد نشود . امام (ره ) فرموده است : « مملکت ما همانطور که به علما و دانشمندان احتیاج دارد به شما ورزشکاران نیز نیاز دارد » پژوهشی که در مقابل شماست برای برطرف کردن پرخاشگری در دانش آموزان از راه ورزش تنظیم گردیده است برای رفع این مشکل به جمع آوری اطلاعات و شواهد از راههای مختلف از جمله همکاری از همکاران ، خانواده ها ، مسئولین و مشاور و ورزشهای مختلف پرداختم پس از بررسی راههای مختلف راه مناسب را انتخاب و در کلاس اجرا کردم .

توصیف وضعیت موجود

اینجانب ………… ، دارای مدرک لیسانس تربیت بدنی ، مدت …….. سال است که در خدمت آموزش و پرورش در پستهای دبیری و سرپرست شبانه روزی خدمت کرده ام . در سال جاری بعنوان ………….دبیرستان ………… در ………….. ، شهرستان ………………. مشغول به خدمت شدم .

توصیف وضع مطلوب

زمانی زنگ ورزش و تربیت بدنی را مطلوب و مناسب می دانم که :

فضای آموزشی کلاسم از هر لحاظ عالی و دارای آرامش باشد .

تمام دانش آموزان سر حال و شاداب و خوشحال باشند .

با لذت و علاقه به گفته هایم گوش فرا دهند و عمل کنند .

مسئولین و اولیاء از کارم راضی باشند .

بچه ها در کارهای گروهی با علاقه و پشتکار شرکت کنند .

به گروه بندی احترام گذاشته و در مسابقات گروهی شرکت کنند و با افراد گروه سازگار باشند .

با بازی های گروهی و طراحی بازی برای یادگیری به رقابت بپردازند و تلاش کنند تا مراحل را سریع دریافت کنند .

بتوانم در کوتاه ترین زمان حداکثر موفقیت را در مدیریت یادگیری به دست آورم .

دانش آموزان با صفا و صمیمیت و به دور از پرخاشگری بازی کنند .

از بازی و ورزش لذت ببرند و ورزش وسیله آرامش و تخلیه روحی – روانی باشد .

بتوانم اخلاق ورزشی را در بین دانش آموزانم رواج دهم .

جلوی تمام اخلال گریها را بگیرم .

 

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:36
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی