سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ….. را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
24 دی

چکیده:

بیش تر دانش ­آموزان، علاوه بر علاقه­ مندی به یادگیری مفاهیم ریاضی و انجام تکالیف بدون کمک اولیا، به انجام فعالیت­های عملکردی نیز، علاقه ­ی زیادی از خودشان نشان می­ دهند، ضمن آن که در انجام فعالیت­ها، از دقت خوبی برخوردار شده و از قدرت خلاقیت و نوآوری خود نیز تا حدودی زیادی استفاده می­ کنند. نتایج به دست آمده از آزمون های مداد- کاغذی، نظرات همکاران و اولیای دانش ­آموزان، بازدید همکاران از نمایشگاه فعالیت ها و وسایل دست ساز فراگیران و بررسی پوشه­ی کار ریاضی آنان، توسط مدیر محترم آموزشگاه گواه مطلوبیت این طرح در رسیدن به هدف مورد نظر می باشد.

در پایان می‌توان چنین نتیجه گرفت، که: تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه ­مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(1388) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

بنده با ……….. سال خدمت در آموزش و پرورش بعنوان آموزگار در مدارس ابتدایی استان ……….. خصوصاً در شهرستان ……….. که اکثر در روستاها مشغول به تدریس بوده ام در سال تحصیلی . آموزگار کلاس سوم دبستان …..دارای ……. دانش آموز از پایه اول تا ششم بوده دارای یک مدیر مستقل، سه معاون آموزشی، پرورشی، اجرایی، یک مربی ورزش و 2 نفر همکار خدماتی می باشد. مدرسه ما در منتهی علیه شهر …… نزدیک جاده …… واقع است. کلاس اینجانب دارای . نفر دانش آموز پسر که به صورت نیمه وقت دایر می گردد بوده. دانش آموزان کلاس سوم ما در اکثر درسها در حد خوب و خیلی خوب بودند اما متأسفانه در درس ریاضی ضعف داشتند خصوصاً در یادگیری جدول ضرب که پس از تدریس این درس در جلسه بعد نمی توانستند به سؤالها خوب جواب بدهند. بنابراین من تصمیم گرفتم که این مشکل را از طریق اقدام پژوهی یعنی پژوهش در عمل انجام دهم.

 

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی