سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضافه وزن نازنین زهرا دانش آموز پایه … آموزشگاه … را برطرف نمایم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
25 دی

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش می باشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده :

با نگاهی به ارزیابی های تغذیه ای که در سالها و مقاطع متفاوت و مناطق مختلف کشور انجام شده متاسفانه مانند بخش های دیگر جامعه با طیفی از مشکلات تغذیه ای از سوئ تغذیه های ناشی از کمبودها (انرژی، پروتیین و انواع ریز مغذیها ) تا افزایش وزن و چاقی دانش آموزان به دلیل تغییر الگوی دریافت مواد غذایی و بیماری های ناشی از بیش خواری و بدخوری در سر دیگر طیف مواجه هستیم.

.نتایج تحقیقات بسیاری بر تاثیر تغذیه مناسب بر رشد جسمی و فکری مناسب تاکید داشته اند.ارتباط اثبات شده چگونگی تغذیه دانش آموز با میزان بهره هوشی ، ابتلا به بیماریها؛ پیشرفت یا افت تحصیلی و…نیازی به باز گویی ندارد.استفاده از فست فودها و غذاهای آماده و عدم تحرک کودکان و نوجوانان موجب شیوع اضافه وزن مفرط در بین آنها شده است.متاسفانه خانواده ها به جای اینکه مواد خوراکی و غذای سالم برای میان وعده مدرسه فرزند خود آماده کنند ترجیح می دهند غذاهای آماده و فست فودی به فرزندان خود بدهند در حالی که این نوع تغذیه ها موجب اضافه وزن بیش از حد آنها در سنین پایین می گردد. اضافه وزن یکی از مشکلات تغذیه‌ای عمده به ویژه در کشورهای پیشرفته به شمار می‌آید به طوری که کلیه فعالیت‌های فرد را تحت تأثیر قرار داده و حتی از نظر روانی و احساسی او را دچار مشکل می‌کند. اما علاوه بر تعداد زیاد افراد اضافه وزن که در کشور وجود دارد، چندسالی می‌شود که کارشناسان سلامت در مورد زیاد شدن تعداد دانش‌آموزان چاق در کشور هشدار می‌دهند.مهمترین دلیلی که این کارشناسان برای این موضوع می‌آورند. با توجه به این که اضافه وزن در این سنین زمینه ساز اضافه وزن در بزرگسالی و عوارض مربوط به آن است و اهمیت این موضوع در این سالها تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است. اضافه وزن مفرط در بین دانش آموزان دبستانی شیوع یافته است.

اینجانب …… مربی بهداشت آموزشگاه ابتدایی ….. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنون در حال خدمت رسانی به …. نفر دانش آموز دختر در آموزشگاه فوق الذکر هستم. در این آموزشگاه در پایه دوم دانش آموزی به نام نازنین زهرا وجود داشت که مشکل اضافه وزن و پرخوری داشت که من تصمیم گرفتم به کمک راهکار های تلفیقی از بهداشت تغذیه و فعالیت بدنی مناسب این وضعیت را در او بهبود ببخشم.

خانواده‌های امروزی بیشتر از آن‌که بتوانند مذاق فرزندان را به غذاها و تنقلات سالم و سنتی عادت دهند، مجموعه‌ای از طعم‌های غریب غیروطنی را به آنها می‌خورانند که پر از نمک و چربی است. پس طبیعی است اگر فرزند خانواده، لباس دانش‌آموزی بپوشد از بوفه مدرسه نیز انتظار عرضه همان خوراکی‌های دلپسند شور و چرب و گازدار را دارد و بوفه‌ها نیز برای فروش بیشتر به این خواسته پاسخ می‌دهند. شاید عیب کار همین جا باشد، یعنی جایی که گردانندگان بوفه تسلیم ذائقه دانش‌آموزان می‌شوند به جای این که خود برای آنها ذائقه‌سازی کنند.صبحانه کاری وزیر این دو وزارتخانه نیز دیروز با این هدف تشکیل شد تا اهمیت بوفه مدارس در سلامت دانش‌آموزان بررسی شود؛ سلامت نسلی که بزرگسالان آینده هستند و تا کوچکند می‌توانند بر اعضای خانواده خود اثرگذار باشند و اصول تغذیه سالم را میان نزدیکان خود رواج دهند.

دانش آموز مورد نظر من هم همین طور بود و همیشه از بوفه مدرسه و یا مغازه های اطراف مواد غذایی غیر استاندارد و به اصطلاح فست فود می آورد و در زنگ های مختلف میل می کرد و این موضوع باعث شده بود وزن او روز به روز بیشتر شود.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی