سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دانلود درس پژوهی ریاضی دوم ابتدایی درک مفهوم واحد طول

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / درس پژوهی
19 فروردین

آشنایی با واحد اندازه گیری طول اهداف جزئی :

1) آشنایی با لزوم اندازه گیری ( دانش ) 2) آشنایی با محیط اطراف خود ( شناخت) 3) آموزش مهارت خط راست کشیدن ( مهارت ) 4) آموزش مهارت اندازه گیری ( مهارت ) 5) آموزش مها رت ساختن نوار مدرج ( کار با قیچی ، ومقوا ) ( مهارت ) 6) آشنایی با مفهوم سانتی متر ( دانش ) اهداف رفتاری : 1) دانش آموز بتواند در کلاس درس ودر حضور معلم چند خط راست بکشد . 2) دانش آموز بتواند در کلاس با یک نوار مدرج خود ساخته یک خط را اندازه بگیرد . 3) دانش آموز بتواند با خط کش در حضور دیگران خط راستی را اندازه گیری کند . 4) دانش آموز بتواند برای حل مشگل زهره در داستان صفحه 6 8 راه کار ارائه دهد. 5) دانش آموز بتواند اندازه های متفاوت یک خط راست با دو نوار مدرج متفاوت را مقایسه کند تا به اهمیت یک نوار مدرج استاندارد پی ببرد . حیطه های گانیه : اطلاعات کلامی : دانش آموز واحد اندازه گیری طول را بگوید ، وسیله های اندازه گیری طول را نام ببرد و اندازه های یک خط کش را بشمارد . مهارت دریافت ذهنی : علت دو عدد متفاوت برای یک خط که با دو نوار مدرج متفاوت اندازه گرفته شده است را بیابد . راهبرد شناختی : لزوم واحد استاندارد در ادازه گیری طول را کشف کند . مهارت های بدنی حرکتی : طول کلاس را با قدم ، طول آستین لباسش را با وجب اندازه بگیرد . خط کش را به درستی دست بگیرد تا طول یک خط را اندازه بگیرد . نگرش : برای اندازه گیری طول اشیا ء اطراف ( میز ، کتاب ، مداد ، پایه های نیمکت و…… ) علاقمند باشد . به کلاس درس و یادگیری درس و گوش دادن به داستان علاقمند باشد . ابزار ووسایل : لباسی بلند برای یکی از دانش آموزان ، متر ، خط کش ، نوار های مدرج متفاوت خود ساخته دانش آموزان ، چند خط راست و شکسته در برگه های چاپ شده به سانتی متر ، قیچی ، مقوا های رنگی ؛ انواع متر و خط کش ، عروسک ،‌مداد و مداد تراش ورود به کلاس : ( زمان 1 دقیقه ) نقل داستان صفحه 6 8 و 7 8 جهت ایجاد انگیزه .

***********************ارائه ی درس *********************

گام اول : عرضه مطالب و شناسایی مفهوم ( زمان 6 دقیقه ) ابتدا کلمه های زیر را در تابلو می نویسیم وجب قدم سنگ مداد هست هست نیست نیست سانتی متر متر چوب درخت هست هست نیست نیست سپس به دانش آموزان می گوییم هدف ما ا ز نوشتن این کلمات مفهوم خاصی است که شما باید آن مفهوم را حدس بزنید برای راهنمایی ،شما یکی یکی این کلمه ها را می گویید و من زیرش می نویسم که خصو صیات آن مفهوم را دارد یا ندارد . شما برای رسیدن به مفهوم باید روی کلمه هایی که هست نوشته ام تمرکز کنید . گام دوم : آموزش دست یابی به مفهوم ( زمان 5دقیقه ) از دانش آموزان می خواهیم هست را در یک دسته ونیست ها رادر دسته دیگر طبقه بندی نماین تا راحت تر به مفهوم برسند . از دانش آموزان می خواهیم که انفرادی فکر کرده و بگویند کلمه هایی که هست دارند چه خصوصیات مشترکی دارند . اگر به صورت فردی به مفهوم اندازه گیری طول نرسیدند از آنها می خواهیم که در گروه مشورت کنند راهنمایی می کنیم تا به مفهوم طول برسند وقتی هم مفهومی نزدیک به اندازه گیری طول مثل (‌ اندازه گیر نده ،‌وسایل اندازه گیری ، حساب کننده طول ، حساب کننده درازا و…..) را گفتند دراین مر حله قبول می کنیم.

برای اینکه این اسامی وعبارت نتیجه خلاقیت دانش آموز را می رساند گام سوم : تحلیل راهبردهای تفکر ( زمان 6 دقیقه ) اسم های منتخب شده را در کلاس عنوان کرده و با مشورت کل کلاس مفهوم واحد اندازه گیری طول را اگر داشتیم و اگر نداشتیم مفهومی نزدیک تر به آن را انتخاب نموده سپس با راهنمایی، بهترین مفهوم که همان سانتی متر است را برمی گزینیم برمی گردیم به ابتدای ایجاد انگیزه وسوالاتی از علت بلند بودن روپوش زهره و متفاوت بودن اندازه عرض خیابان با اندازه گیری دو دانش آموز را مورد سوال قرار می دهیم . سپس ازدانش آموزان می خواهیم یک نوار مدرج درست کنند و خط های 5 سانتی متری را اندازه بگیرند و بعد اندازه ها را در تابلو کلاس می نویسیم و بعد از آنها می خواهیم یکی یکی طول کلاس را با قدم هایشان اندازه بگیرند و دو باره اندازه ها را در یابلو کلاس می نویسیم و توجه آنها را به متفاوت بودن اندازه ها جلب می کنیم . در سر فرصت سانتی متر را برای واحد اندازه گیری معرفی می کنیم گروهی که فعال بودند را مورد تشویق قرار داده و خط کش را معرفی می کنیم .

• علاوه بر موارد فوق مجموعا 4 جزه آموزشی زیز به صورت اشانتیون به شما فرهنگی گرامی ارائه میگردد که عناوین آنها عبارتند از :درس پژوهی معماری نوین تدریس درس پژوهی تدریس فرصت سازده گام اساسی در فرایند درس پژوهی آموزش درس پژوهی

تگ هاي مطلب: دانلود درس پژوهی دوم دبستان, درس پژوهی دوم ابتدایی, درس پژوهی ریاضی دوم دبستان
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی