سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

غائبین مصاحبه‌های دکتری واحد علوم و تحقیقات نگران نباشند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار دانشگاه آزاد اسلامی
20 تیر

بر اساس اطلاعات گروه دانشگاه به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه امسال مصاحبه‌های دکتری دانشگاه‌های دولتی و آزاد همزمان شده است، گفت: به دلیل این همزمانی، مراجعات مصاحبه شونده‌ها دچار پراکندگی و با مشکلاتی همراه شده است. برای آرامش خاطر داوطلبان و حل این مشکل، محدودیت زمانی مصاحبه‌ها را برداشته‌ایم تا داوطلبی که به دلیل محدودیت زمانی از مصاحبه جا مانده و در زمان خود نتوانسته مراجعه کند، با تاخیر، مراجعه کرده و مصاحبه خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده، از همکاران و گروه‌های مصاحبه کننده خواسته شده در محل مصاحبه حضور داشته باشند تا با توجه به پراکندگی ایجاد شده داوطلبان بدون استرس به زمان مصاحبه برسند.

* مصاحبه‌های دکتری با روند منطقی‌تری برگزار شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از استانی شدن روند برگزاری مصاحبه های دکتری، ادامه داد: این نحوه بر رویه مصاحبه‌های دکتری اثر منفی گذاشته و باعث سردرگمی داوطلبان شده است.

عباسپور گفت: امید است روند فعلی برگزاری جلسات مصاحبه بیش از پیش مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، زیرا فارغ از بحث افزایش هزینه‌ها، نهایتاً به دلیل اتخاذ روش نامناسب روند اجرای مصاحبه‌ها، متاسفانه نتایج منفی هم برای دانشگاه و هم برای داوطلب در بر خواهد داشت. سال‌های گذشته مصاحبه‌های دکتری به طور متمرکز در تهران برگزار می شد اما امسال برای اولین بار این مصاحبه‌ها به طور استانی و غیرمتمرکز در حال برگزاری است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر رقابت واحد علوم و تحقیقات با بسیاری از دانشگاه‌های دولتی تنگاتنگ است، ادامه داد: روش غیرمتمرکز برگزاری جلسات مصاحبه دکتری که از سوی وزارت علوم اتخاذ شده روشی غیرقابل قبول است. این روند هم به دانشگاه آزاد که متکی به شهریه دانشجویان است و هم به منافع دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی لطمه می زند.

عباسپور تصریح کرد: با توجه به آغاز شدن مصاحبه‌های دکتری، متاسفانه هنوز از برگزاری جلساتی برای حذف و اضافه رشته‌های دانشگاهی از سوی مسئولان وزارت علوم خبردار می‌شویم که این رویه درست نبوده و به استانداردهای آموزش عالی کشور خدشه وارد می‌کند.

پایان/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی