سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

بر اساس اطلاعات خبرنگار گروه دانشگاه ، کنکور سراسری‌ 1397 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی و همچنین داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی (کد رشته‌های با آزمون) برگزار می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند برای ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام‌ کنکور از روز یکشنبه 13 اسفند تا روز چهارشنبه 16 اسفند 96 از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در کنکور ثبت‌نام کنند.

اصلاحات مربوط به بندهای «و» و «ز» شرایط اختصاصی مندرج در صفحه 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 7 شهریور 96 مبنی بر عدم ابطال مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در تاریخ 25 خرداد 92 دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته تمام رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند با رعایت شرایطی که اعلام شده از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی صرفاً در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل کنند.

دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم و نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه از جمله این شرایط است.

تمام پذیرفته شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صرفاً قادر به تحصیل در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد هستند.

در مورد امکان شرط تحصیل مجدد دانش‌آموختگان مقطع دکتری پیوسته از محل این مصوبه، از آنجایی که در مصوبه یاد شده از مقاطع مذکور ذکری به میان نیامده است، برای ورودی‌های سال 1397 امکان‌پذیر نیست.

براساس مصوبه کمیسیون موضوع مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان تاریخ 28 دی 95 فارغ‌التحصیلان رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت مشمول خدمات اجباری قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، چنانچه متقاضی ادامه تحصیل از طریق شرکت در آزمون سراسری باشند، درصورت پذیرفته شدن در آزمون در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با توجه به موارد ذیل می‌توانند مابقی خدمات موضوع قانون مذکور را پس از اتمام تحصیل در رشته پذیرفته شده به انجام برسانند.

دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم و نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه از جمله شرایط شرکت این گروه از داوطلبان است.

تمام پذیرفته‌شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته اپتیک که قبل از سال 1389 پذیرفته شده‌ باشند، درصورت شرکت در گروه آزمایشی علوم تجربی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی‌سنجی ادامه تحصیل دهند. توضیحات بیشتر در این خصوص در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) اعلام می‌شود.

انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای ورودی‌های مهرماه سال 1395 به بعد اجباری شده است.

انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان کاردانی رشته تکنیسین سلامت دهان، از بهمن ماه سال 1394 به بعد اجباری شده است.

پایان/

تگ هاي مطلب: استخدام کاردانی
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی