سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

زمان امتحانات دانشگاه ها در ترم دوم 93

دسته بندي: کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار دانشگاه علمی کاربردی / اخبار دانشگاه آزاد اسلامی
2 اردیبهشت
زمان امتحانات دانشگاه ها در ترم دوم 93
دومین نیم سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود،‌ با برگزاری امتحانات در هفته اول تیرماه پایان می یابد.

 امتحانات نیم سال دوم سال تحصیلی 94-93 دانشگاه های سراسری از اواسط خرداد و تیر ماه برگزار می‌شود و بعد از مهلت دو هفته ای برای ثبت نمرات دانشجویان، این دانشگاه ها تا نیمه شهریورماه عملا نیمه تعطیل می شوند.

 

 

کلاس های دانشگاه های صنعتی تا نیمه خرداد ادامه دارد

 

 

ازمیان دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه امیرکبیر مطابق تقویم ارائه شده، بعداز برگزاری کلاس های جبرانی از 16 تا 21 خردادماه، امتحانات ترم جاری دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را از 23 خرداد تا 4 تیرماه برگزارخواهد کرد.

 

در دانشگاه شریف نیز کلاس ها در تاریخ 12 خردادماه پایان خواهد یافت و بعد از گذشت چهار روز امتحانات ترم جاری از 16 خرداد آغاز شده و تا اول تیرماه ادامه خواهد داشت و اساتید نیز فرصت دارند بعد از گذشت دو هفته نمرات دانشجویان را به آموزش دانشگاه ارسال کنند.

 

به گزارش ایسنا معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز دراطلاعیه زمانبندی نیم سال دوم تحصیلی 94-93، اعلام کرد که کلاس ها تا نیمه خردادماه ادامه می یابد و از تاریخ 16 خرداد تا 5 تیرماه امتحانات برگزار خواهدشد. همچنین دانشجویان فرصت دارند تا دو روز بعد از اتمام کلاس ها فرم ارزشیابی اساتید را تکمیل کنند.

 

 

آغاز امتحانات دانشگاه‌های علامه و شهیدبهشتی از اواسط خرداد

 

 

طبق تقویم آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، بعد از اتمام کلاس‌ها،‌ امتحانات از تاریخ 16 تا 27 خردادماه برگزار می شود و طبق آیین نامه، اساتید فرصت دارند تا 10 روز بعد از پایان امتحانات نمرات دانشجویان دوره کارشناسی و تا 45 روز بعد نمرات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را به آموزش دانشگاه اعلام کنند.

 

امتحانات دانشگاه تهران، از تاریخ 16 خردادماه و بعد از گذشت 4 روز از اتمام کلاس ها آغاز و اول تیرماه به پایان خواهد رسید.

همچنین دانشگاه شهیدبهشتی نیز در تقویم آموزشی 6 خردادماه را به عنوان پایان دوره کلاس ها و زمان امتحانات را نیز تا 20 خرداد اعلام کرده است.

 

در دانشگاه الزهرا نیز کلاس‌ها تا 13 خردادماه ادامه دارد و امتحانات در این دانشگاه از 16 خرداد آغاز شده و درنهایت درتاریخ 31 خرداد پایان می یابد.

 

براساس زمان بندی دومین نیمسال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس، کلاس ها 13 خرداد پایان می یابد و امتحانات از 16 این ماه آغاز می شود و بعد از اتمام فرصت چهار روزه برای اعتراض به نمرات از سوی دانشجویان، 23 تیرماه نمرات ثبت نهایی می شود و نیم سال اول تحصیلی سال 65-94 از 22 شهریور آغازخواهدشد.

 

 

آغاز ترم تابستانه علمی-کاربردی ها از نیمه تیرماه

 

 

نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه علمی-کاربردی نیز 24 خرداد به پایان می رسد و امتحانات این دانشگاه از اول تا نیمه تیرماه برگزار می شود. همچنین بعد ازگذشت کمتر از یک هفته کلاس ها برگزار می شود و تا پایان مردادماه ادامه خواهدیافت.

 

 

 

اتمام نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه آزاد تا پایان خرداد

 

 

اما دانشگاه آزاد که با فاصله زمانی کوتاهی نسبت به دانشگاه های سراسری کلاس ها و امتحانات را برگزار می کند،‌ به دلیل شروع ترم تابستان از ابتدای تیرماه تمام واحدهای خود را ملزم کرد که امتحانات ترم جاری را در خردادماه به اتمام برسانند.

 

درهمین راستا دکتر غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با تأکیدبر اینکه تمام واحدها باید امتحانات ترم جاری را در خردادماه برگزار کنند، از شروع ترم تابستانه از تیرماه سال جاری خبر داد.

 

محمدحسین غریبی با اشاره به اینکه ثبت نام ترم تابستانه از ابتدای تیرماه آغازمی شود، افزود: واحدهای درسی که در این ترم ارائه می شود بستگی به تعداد ثبت نام کنندگان دارد به نحوی که اگر تعداد متقاضیان یک واحد درسی به حدنصاب برسد آن واحد ارائه خواهدشد.

تگ هاي مطلب: زمان برگزاری امتحانات دانشگاه, دانشگاه آزاد, دانشگاه علمی کاربردی, دانشگاه شهید بهشتی, دانشگاه علامه طباطبایی
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی