سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه های قشربندی اجتماعی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

قشربندی اجتماعی مفهوم جامعه شناختی عامی است که بیانگر سلسله مراتب اجتماعی در نطام ها و ساخت های مختلف اجتماعی در جامعه می باشد.اصطلاح قشربندی از زمین شناسی گرفته شده و عبارت است از دسته بندی ترتیبی انسان ها بر اساس تمایزات در وضعیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و یا رتبه بندی افراد بر اساس مجموعه ی کیفیت های مطلوبی که این افراد به طور مشترک دارا هستند.

لنسکی (1966) معتقد است که اصطلاح قشربندی برای سازمان بندی نابرابری در جامعه به کار می رود.پارسونز (1951) قشربندی اجتماعی را عبارت از طبقه بندی افرادی که نظام اجتماعی معینی تشکیل می داند و همیلیتون (1987) قشربندی اجتماعی را عبارت از گروه بندی ترتیبی انسان ها بر پایه تفاوت ها در وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می داند و همچنین تروزی(1971) قشربندی اجتماعی را عبارت از نا برابری در توزیع حقوق ( منظور حقی که افراد دارند) و امتیازات ، تکالیف، مسئولیت ها، مرتبه ها ، محرومیت ها، قدرت اجتماعی و نفوذ میان اعضاء جامعه می داند. بنابراین قشر بندی اجتماعی بر تقسیم جامعه به طبقاتی که افراد آن دسترسی نابرابر به فرصت ها و پاداش های اجتماعی دارند دلالت می کند، افرادی که دررده های بالا هستند از مزایایی که برای دیگر اعضای جامعه و افرادی که در رد ه های پایین هستند، وجود ندارد استفاده می کنند.

نظریه های مهم درباره قشربندی اجتماعی

در مورد قشربندی نظریه های مختلفی توسط صاحب نظرانی که دارای دیدگاه هایمتفادتی هستند، ارائه شدهکه در این بخش فقط به بررسی آراء و عقاید تعدادی از آنان پرداخته می شود.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه های مهم درباره قشربندی اجتماعی

افلاطون

ارسطو

بارون دو منتسکیو

کارل مارکس

ماکس وبر

لوید وارنر

دیویس و مور

دارندرف

لنسکی

طبقه مسلط

طبقه تحت سلطه

نتیجه گیری

پایان

 

عنوان : نظریه های قشربندی اجتماعی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 316 کیلوبایت

تعداد صفحات : 52

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:52
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی