سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

پیتر بلاو (2002-1918) یکی از نظریه‌پردازان مکتب مبادله است که تلاش داشت نظریه‌ای را بپروراند که تلفیقی از رفتارگرایی اجتماعی و واقعیت‌گرایی اجتماعی باشد. هدف بلاو، فهم ساختار اجتماعی بر پایه تحلیل فراگردهای اجتماعی حاکم بر روابط میان افراد و گروه‌ها است. به‌زعم وی مسأله اصلی این است که چگونه زندگی اجتماعی در قالب ساختارهای بیش از پیش پیچیده هم‌گروهی میان انسان‌ها سازمان می‌گیرد. تأکید بلاو بر فراگرد تبادل است که به‌نظر او، بیشتر رفتار بشری را جهت می‌دهد و بر روابط میان انسان‌ها و نیز روابط گروه‌ها تسلط دارد.

بلاو، مبادله را یک جریان اجتماعی می‌داند؛ که ریشه در جریان‌های اولیه روان‌شناختی دارد؛ که بسیاری از پدیده‌های پیچیده از قبیل ساخت و سازمان اجتماعی از آن ایجاد شده است. تمایل اصلی بلاو در تبیین همه امور اجتماعی از دریچه‌ مبادله است و همه رفتارها مانند مبادله تبیین می‌شود.

مراحل چهارگانه تبادل

بلاو در این فراگرد چهار مرحله را تشخیص می‌دهد که از تبادل فیمابینی آغاز شده و به ساختار اجتماعی و سپس دگرگونی اجتماعی می‌انجامد. هرکدام از گاهم‌های زیر به گام بعدی منجر می‌شود:

گام اول: معاملات تبادلی شخصی میان مردم؛

گام دوم: تمایز در منزلت و قدرت؛

گام سوم: مشروعیت و سازمان‌یافتگی؛

گام چهارم: مخالفت و دگرگونی.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

مراحل چهارگانه تبادل

مبادله و قدرت

مبادله و نفع شخصی

اصول مبادله بلاو

نقد نظریه مبادله بلاو

پایان

 

عنوان : نظریه مبادله پیتر بلاو

فرمت : پاورپوینت

حجم : 328 کیلوبایت

تعداد صفحات : 40

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:40
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی