سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت روش تدریس گردش علمی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

روش گردش علمى گامى براى مطالعهٔ جامعه است که با توجه به هدف‌هاى معین آموزشی، از طرف معلم و شاگرد طراحى و تنظیم مى‌شود. اجراى این روش مستلزم توجه به نکات مختلفى است که معلم و شاگرد باید آنها را رعایت کنند. اولین مسأله‌اى که باید مورد توجه واقع شود، میزان ارزش، ظرفیت و کیفیت گردش علمى است. اگر انتظار داشته باشیم که از این روش نتایج خوبى حاصل شود، باید قبل از اجرا به طراحى بپردازیم تا در کسب هدف‌هاى آموزشی، مطمئن‌تر باشیم.

تقسیم‌بندى گردش علمى از نظر زمان

روش گردش علمى گامى براى مطالعه جامعه است که با توجه به هدف‌هاى معین آموزشی، از طرف معلم و شاگرد طراحى و تنظیم مى‌شود.

گردش علمى کوتاه‌مدت و سریع

در این نوع گردش‌هاى علمی، یک یا دو نفر از شاگردان در طول ساعت درسى انتخاب مى‌شوند تا تجربه‌اى را در خارج از کلاس کسب کنند؛ مثلاً اگر سؤال شود درجهٔ برودت برف چقدر است؟ یا مساحت باغچه حیاط مدرسه که به شکل مستطیل است، چند متر مربع است؟، براى یافتن پاسخ مى‌توان چند نفر از فراگیران را مأمور کرد تا با وسایلى مانند یک بیل کوچک و دماسنج یا با یک متر نوارى و دفتر و مداد، پاسخ مسأله را عملاً در حیاط مدرسه که برف در آن نشسته است یا باغچه در آن قرار دارد، پیدا کنند. اگر چه این عمل ممکن است بیش از چند دقیقه طول نکشد، اما به دلیل اینکه این کار محیط کلاس را با محیط خارج از کلاس پیوند داده است، گردش علمى نامیده مى‌شود.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تقسیم‌بندى گردش علمى از نظر زمان
گردش علمى کوتاه‌مدت و سریع
گردش علمى یک یا دو ساعته
گردش علمى روزانه
گردش علمى هفتگى و ماهانه
گردش علمى از نظر برنامه‌ریزى
فعالیت‌هاى ضمن گردش علمى
فعالیت‌هاى پس از گردش علمى
پایان

 

عنوان : روش تدریس گردش علمی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 680 کیلوبایت

تعداد صفحات : 42 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی