سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت دلایل استفاده از مواد و وسایل آموزشى

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 35 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

طبیعى است بشر امروز خود را در جمع‌آوری، طبقه‌بندى و انتقال یافته‌هاى علمى ناتوان احساس کند. در این رابطه، متخصصان تکنولوژى آموزشى تدابیرى را اندیشیده‌اند که تا حدود زیادى به آرشیو و انتقال این یافته‌ها کمک قابل توجهى را کرده است. مثلاً استفاده از روش‌هاى میکرو نظیر میکروفیلم، میکروکارت و میکروفیش باعث شده است که بایگانى اسناد علمى نیاز به حجم و فضاى بسیار کمترى نسبت به کتاب و دیگر رسانه‌هاى مکتوب داشته باشد. همین‌طور استفاده از روش‌هاى آموزش برنامه‌ای، فراگیر را قادر مى‌سازد تا در مدت زمان اندک یافته‌هاى کمّى قابل توجهى را در ذهن خود جاى دهد. اگرچه پاره‌اى از متخصصان تعلیم و تربیت اینگونه روش‌ها را از نقطه‌نظر کیفیت یادگیرى مورد انتقال قرار داده و مى‌دهند، ولى محاسن کمّى آنان ازنظر پوشیده نیست.

بنابراین ملاحظه مى‌شود که در برخورد با این معضل نیز تکنولوژى آموزشى مى‌تواند در کنار دیگر روش‌ها نقش مؤثرى را ایفاء کند.

افزایش روزافزون تعداد افراد لازم التعلیم

با نگاهى کوتاه به آمار و ارقام افراد تحت‌ تعلیم و لازم‌التعلیم نظام‌هاى مختلف آموزشى در دنیا مى‌توان به این واقعیت دست یافت که کمیت این گروه با رشد قابل‌ توجهى رو به افزایش است. مدارسى که در چند دههٔ گذشته با کلاس‌هاى ۲۰ تا ۲۵ نفرى روزانه در دو نوبت صبح و عصر به‌کار خود ادامه مى‌دادند، امروزه با کلاس‌هاى ۶۰ تا ۷۰ نفرى به‌صورت سه نوبت در میان مشغول به‌کار هستند.

بدیهى است هر قدر بر تعداد داوطلبان تحصیل افزوده مى‌شود، خواه‌ناخواه از کیفیت تدریس و یادگیرى کاسته خواهد شد. از طرف دیگر به‌علت عدم توجه به خصوصیات فردى فراگیران بسیارى از آنان از تعقیب منظم برنامه باز مانده و به دلیل عدم موفقیت در درس و امتحان، مدرسه را رها کرده و جزو افراد کم سواد در مى‌آیند.

بنابراین به‌منظور جبران افت یاد شده استفاده از تکنولوژى آموزشى و در نتیجه مواد و وسایل آموزشى مى‌تواند نقش بسیار ارزنده‌اى را ایفا نماید.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

افزایش روزافزون تعداد افراد لازم التعلیم

نقش حواس در یادگیرى

نقش مواد و وسایل آموزشى در تدریس و یادگیرى

کمبود معلمان آگاه، دلسوز و علاقه‌مند

 فقدان بودجه و امکانات کافى

انفجار دانش

پایان

 

عنوان : دلایل استفاده از مواد و وسایل آموزشى

فرمت : پاورپوینت

حجم : 388 کیلوبایت

تعداد صفحات : 35 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی