سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت پارازیت ارتباطی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 41 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

واژه (Noise) در لغت به‌معانی خش، اختلال، سر و صدا، شلوغی، قیل و قال، صدا راه انداختن، شایعه و تهمت و همچنین به‌معنای پارازیت آمده است. خود واژه‌ی پارازیت (Parasite) نیز به‌معنای انگل، طفیلی، صدای مزاحم و سربار آمده است. لازم به ذکر است که واژه (Barrier) به‌معنای مانع و حصار نیز در این مورد به‌کار رفته است.

پارازیت یا اختلال عبارت از هرگونه مداخله درونی یا بیرونی در فرآیند ارتباطات است. به‌عبارت دیگر، به هر چیزی که جلوی رسیدن پیام از ارتباط‌گر به گیرنده را بگیرد، "مانع ارتباطی" گفته می‌شود. به‌عبارت سوم، اختلال، هر آن چیزی است که بین انتقال و دریافت، به نشانه افزوده شود، بی‌آنکه منبع قصد انجام آن‌را داشته باشد.

اصطلاح پارازیت(نوفه) به برخی عناصر مزاحم در کانال (Channel) ارجاع دارد؛ که پیام را خراب می‌کنند یا تا حدودی تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. پارازیت، به مانند میکروبی است که می‌تواند چنان بیماری‌زا باشد، که آثاری چون کم‌توانی و ناتوانی داشته باشد و حتی به مرگ ارتباط، در یک مقطع زمانی منتهی شود. برخی از این میکروبها، مستقیماً روی یکی از اندام‌ها یا به‌عبارت صحیح‌تر روی یکی از عناصر فراگرد ارتباط، اثر مخرب دارند و برخی از آن‌ها روی چند عنصر. هنوز دانش مستقلّی برای مطالعه‌ی انواع این میکروب‌ها و تأثیر بیماری‌زای آن‌ها و شاید راه‌های درمان آن به‌وجود نیامده است.

در سال 1948 شنون و ویوور دو مهندس الکترونیک (و بعدها دو دانشمند ارتباطات انسانی)، برای اوّلین بار واژه‌ی پارازیت را با یک فلش روی کانال نشان دادند؛ اما بعدها در کمتر مدلی پارازیت نشان داده شد؛ بلکه بیشتر به‌هنگام تفسیر مدل به آن اشاره شده است.

انواع پارازیت ارتباطی

اختلال یا پارازیت ممکن است محیطی، فیزیولوژیکی، معنایی، ساختاری، سازمانی، فرهنگی، روانی و مجرایی باشد.

1. اختلال محیطی Environmental Noise؛ به آن دسته از عوامل مزاحم بیرونی اطلاق می‌گردد، که مانع دریافت پیام توسط دریافت‌کننده می‌شوند. مثلاً وقتی که شما در آشپزخانه شیر آب را باز می‌کنید، صدای آب، مانع شنیدن صدای دوست شما از اتاق مجاور می‌گردد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
انواع پارازیت ارتباطی
اختلال محیطی
اختلال فیزیولوژیکی
اختلال معنایی
اختلال ساختاری
اختلال سازمانی
اختلال فرهنگی
اختلال روانی
اختلال مجرایی یا مکانیکی
پایان

 

عنوان : پارازیت ارتباطی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 396 کیلوبایت

تعداد صفحات : 41 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:41
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی