سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

شورای آموزش و پرورش با چاشنی محرومیت‌زدایی و بی‌سوادی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
1 تیر
شورای آموزش و پرورش با چاشنی محرومیت‌زدایی و بی‌سوادی
شورای آموزش و پرورش استان زنجان ظهر امروز با دستور جلسه بررسی وضعیت عملیاتی شدن مصوبات شورای قبل، برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت در زنجان، وضعیت سوادآموزی در زنجان و ... برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در استان زنجان در حال انجام است، اظهار کرد: مقرر شده بحث اسکان و پذیرایی دانش‌آموزان و همراهان آنان در این دوره از مسابقات در دانشگاه زنجان انجام شود.
ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه سپاه و شهرداری برای تامین ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیگیری‌های لازم در سایر موارد نیز توسط فرماندار زنجان در حال انجام است.
*پیش‌بینی دوره سوادآموزی برای 5 هزار و 300 نفر
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سوادآموزی در سه دوره دنبال می‌شود، اظهار کرد: این دوره‌ها شامل دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.
هادی احمدنیا با بیان اینکه سال گذشته برای آموزش و پرورش استان زنجان برنامه‌ای در راستای پوشش افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: در این سال 5 هزار و 400 نفر در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در استان زنجان 95 درصد از هدف پوشش افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی محقق شد، بیان کرد: 100 درصد آموزش در دوره انتقال نیز در سال گذشته در استان زنجان محقق شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: 78 درصد از هدف آموزش و پرورش استان زنجان در دوره تحکیم نیز سال گذشته محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای هر سه دوره سوادآموزی 5 هزار و 300 نفر بی‌سواد در نظر گرفته شده که آموزش و پرورش مکلف به زیر پوشش بردن آنان در دوره‌های آموزشی است، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.
احمدنیا با بیان اینکه توسعه مراکز محلی یادگیری نیز در برنامه‌های آموزش و پرورش  قرار گرفته است، عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده تعداد این مراکز به پنج مرکز افزایش یابد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت مراکز یادگیری محلی در محلات عنوان کرد: این مراکز رویکرد ارتقای مهارت‌های زندگی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد را در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه استان زنجان در زمینه سواد‌ جوانان در کشور رتبه دوم کشوری است، گفت: این آمار نشان از انسداد مبادی بی‌سوادی در استان را دارد.
احمدنیا از افزایش برابری جنسیتی در استان زنجان در زمینه تحصیلی خبر داد و گفت: این مهم با بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دختر و کاهش ترک تحصیل آنان میسر شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آمار بی‌سوادان در استان زنجان وجود دارد، گفت: این در حالی است که این آمار و اطلاعات به دلیل محرمانه بودن در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد.
*استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اولویت نوسازی و تجهیز  است
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از تعداد 3 هزار و 300 کلاس درس در استان زنجان سیستم گرمایشی 2 هزار و 300 کلاس درس استانداردسازی شده است، اظهار کرد: 917 کلاس درس نیز نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی بوده که اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان برای آن اعتبار نیاز است.
جهانگیر صفری با اشاره به اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اولویت نوسازی و تجهیز مدارس است، گفت: در همه روستاهای دارای گازکشی مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.
وی با بیان اینکه دو پروژه برای جایگزینی مدارس خشتی و گلی استان زنجان در نظر گرفته شده است، افزود: با این اقدام استان زنجان با مدارس خشتی و گلی خداحافظی می‌کند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه 54 باب فضای کانکسی آموزشی در روستاهای استان زنجان وجود دارد، افزود: این موضوع به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان در این روستاها و عدم صرفه اقتصادی برای احداث مدرسه است.
صفری با اشاره به اینکه در استان زنجان یک هزار و 571 مدرسه شناسنامه‌دار هستند، اضافه کرد: 308 فضای تخریبی و 580 فضا نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: شورای آموزش و پرورش استان زنجان, ابراهیم رفیعی
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی