سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

جزئیات ثبت نام مجدد در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار کاردانی به کارشناسی
6 مرداد

مشاور سازمان سنجش در گفتگو با ادامه داد: فرصت شرکت در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در ۲۱ اردیبهشت پایان یافت و بر اساس آمار نهایی ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌های امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می‌گیرد که پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در ۱۶ کد رشته بر اساس آزمون صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ به رقابت می پردازند.

توکلی خاطرنشان کرد: به منظور مساعدت برای داوطلبان شرکت در ۵۰ کد رشته بدون آزمون که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد مهلت مجددی در روزهای ۷ تا ۱۱ مرداد نیز درنظر گرفته شده است.

مهر، فرصت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» دوره های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ از دوشنبه ۷ مرداد آغاز می گردد و داوطلبان متقاضی تا ۱۱ مرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در دوره های بدون آزمون ثبت نام کنند.

پذیرش در ۵۰ رشته دوره‌های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ صرفاً براساس سوابق تحصیلی و با «معدل کل دوره کاردانی» صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته باید با اطلاع از تمامی شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته که در سایت سازمان سنجش قرار دارد در صورت واجد شرایط بودن به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصراً در یک رشته امتحانی ثبت نام کنند.

داوطلبان پذیرش در ۵۰ رشته امتحانی بدون آزمون در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دوره کاردانی خواهد بود.

پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، مبلغ ۳۴۰ هزار ریال (۳۴ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام پرداخت کنند.

چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، مبلغ ۶۹ هزار ریال (۶ هزار و ۹۰۰ تومان) دیگر نیز برای این دوره ها پرداخت کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

به داوطلبان توصیه می گردد پس از انتخاب کدرشته مورد نظر خود و دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

فهرست رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) صورت می‌گیرد

ردیف رشته امتحانی ردیف رشته امتحانی
۱ مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار ۲۶ مرتع و آبخیزداری
۲ مهندسی بهداشت محیط ۲۷ بازیافت
۳ ساخت پروتزهای دندانی ۲۸ آمار
۴ مدارک پزشکی ۲۹ آموزش ریاضی
۵ ایمنی صنعتی و محیط کار ۳۰ آموزش حرفه و فن
۶ ساخت و تولید ۳۱ آموزش دینی و عربی
۷ صنایع چوب و کاغذ-سازه های چوبی ۳۲ آموزش راهنمایی و مشاوره
۸ صنایع شیمیایی ۳۳ زبان انگلیسی
۹ مواد ۳۴ زبان و ادبیات فارسی
۱۰ معدن ۳۵ آموزش علوم تجربی
۱۱ نقشه برداری ۳۶ روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
۱۲ شهرسازی ۳۷ مطالعات اجتماعی
۱۳ صنایع نساجی ۳۸ آموزش و پرورش ابتدایی
۱۴ مهندسی آبیاری ۳۹ باستان شناسی
۱۵ مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست ۴۰ تربیت معلم قرآن کریم
۱۶ پرورش طیور ۴۱ علوم انتظامی
۱۷ پرورش گاو و گاومیش(پذیرش مختص دانشگاه آزاد) ۴۲ علم اطلاعات و دانش شناسی
۱۸ تولیدات دامی ۴۳ مدیریت
۱۹ تولیدات گیاهی ۴۴ حقوق قضایی – علوم ثبتی
۲۰ جنگلداری ۴۵ صنایع دستی
۲۱ شیلات ۴۶ مرمت و احیای بناهای تاریخی
۲۲ چوب شناسی و صنایع چوب ۴۷ موسیقی (علمی کاربردی نوازندگی ساز ایرانی)
۲۳ علوم و صنایع غذایی ۴۸ طراحی پوشاک
۲۴ گیاه پزشکی ۴۹ ۱-علوم آزمایشگاهی دامپزشکی  ۲-بهداشت مواد غذایی
۲۵ ماشین های کشاورزی ۵۰ بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی