سایت کاریابی جویا کار

بررسی ضرورت حضور مشاور در مدارس ابتدایی

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
21 آذر

مشاوره و راهنمایی در مدارس برنامه ای حیاتی است که در عرصه تعلیم و تربیت جهان (خصوصاً دوره آموزش عمومی) از سالهای دور متوجه قرار گرفته است . چرا که طی این دوره دانش آموزان در مرحله ی آغازین تجربه های اجتماعی توام با رشد فردی قرار دارند .

تعلیم و تربیت در دوره مذکور نقش تعیین کننده ای در هدایت فراگیر و نقش پذیری متناسب وی در جامعه ایفا می نماید به طوری که ایجاد سرمایه انسانی و توسعه فرهیختگی درجامعه ناشی از تربیت فراگیران دراین دوره به ویژه با تاکید بر شناخت توانایی ها ، استعدادها و علایق آنان است .

کودک دبستانی به وجود افرادی نیاز دارند که او را در پیمودن راه زندگی یاری دهند ،استعدادها و قابلیت های ذهنی او را کشف و درک کنند و شرایط مناسبی را جهت پرورش استعدادها و قابلیت ها فراهم آورند.

دوره دبستان از لحاظ رشد ، تربیت و تکوین شخصیت کودکان دوره بسیار مهمی است و این دوره را دوره اطاعت  ، تادیب ، خلاقیت و بروز استعدادهای عمومی می نامند .

با توجه به اصول راهنمایی که بعداً مطرح می شود ، ارائه خدمات راهنمایی در تمام دوره تحصیلی و در ارتباط با ابعاد وجود کودکان ، نوجوانان و جوانان مطرح می شود. بخشی از این خدمات در دوره های مختلف تحصیلی مشترک و برخی به علت ویژگی های هر دوره و خصوصیات دانش آموزان متفاوت است . در دوره دبستان  ، برنامه های درسی به صورت مشترک داده می شود . همه دانش آموزان در یک دوره عمومی تحصیل می کنند . کودکان با سنین مختلف طبق مقررات در پایه های مختلف ثبت نام می کنند . از نظر رشد جسمانی ، عاطفی ، عقلانی و اخلاقی ویژگیهایی دارند و بعضی از دانش آموزان با اختلالات یادگیری و رفتاری روبه رو می شوند ؛ بنابراین استفاده از خدمات راهنمایی در این دوره ضرورت دارد .

 فصل اوّل :

1- در مورد موضوع

2- بیان مسأله

3- اهمیت و ضرورت پژوهش

4- اهداف پژوهش

الف) اهداف کلی

ب) اهداف جزئی

5- متغیر های تحقیق

الف) متغیر مستقل

ب ) متغیر وابسته

6- فرضیه های پژوهش

7- سؤالات پژوهش

 

جهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: پایان نامه, علوم تربیتی
قيمت فايل:13000 تومان
تعداد صفحات:110
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی