سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

باید منشور فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها تهیه شود

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
15 اسفند
باید منشور فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها تهیه شود
معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: کاندیداها نباید برای اثبات خود، دستاوردهای 30 ساله نظام اسلامی را زیر سوال ببرند و اگر این اتفاق بیفتد، بی‌انصافی است، چرا که نقد و بررسی باید در چارچوب نظام و انقلاب انجام گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین داوود رنجبران در جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان افراد فعال بسیاری در دفاتر نهاد دانشگاه‌ها، بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها در راستای اعتلای اسلام فعالیت می‌کنند که این ظرفیت بسیار مناسبی است.

 

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، افزود: افرادی که در دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، در بحث انتخابات باید به عنوان سربازان نظام همه تلاش خود را به کار گیرند که منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

 

رنجبران با تاکید بر اینکه انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است، تصریح کرد: هر روز که به این رویداد نزدیک‌تر می‌شویم، فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی نیز بیشتر می‌شود، در چنین شرایطی تاکید بر مشارکت حداکثری همه احزاب و گروه‌هایی است که نظام و انقلاب را قبول دارند، بنابراین باید تحت منویات مقام معظم رهبری و پیروی از قانون، زمینه تعالی احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

 

 

نهاد در هیچ انتخاباتی، ورود ستادی نداشته است

 

وی با تاکید بر اینکه اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به هیچ گروه و جناحی وابستگی ندارند، خاطرنشان کرد: زمینه حضور همه گروه‌های سیاسی اطلاح‌ طلب و اصولگرا باید فراهم شود، چرا که بحث اصلاح طلبی با فتنه‌گری متفاوت است؛ بنابراین اصلاح طلبانی که از فتنه‌گران حمایت نکردند و تیشه به ریشه نظام نزدند و در خط رهبری و باورهای نظام باقی ماندند، حق دارند در انتخابات حضور داشته باشند، البته این به این معنی نیست که فتنه‌گران حق دارند که حمایت شوند، چرا که حساب فتنه‌گران و حامیان آنها جداست.

 

وی افزود: جریان اصولگرایی تقسیمات متفاوتی دارد که برای این جریان نیز احترام قائل هستیم، ولی به این معنی نیست که دربست در اختیار این جریان هستیم.

 

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دفاتر نهاد از فعالیت‌هایی که در راستای منویات مقام معظم رهبری و و مشارکت حداکثری در انتخابات باشد حمایت می‌کند، تصریح کرد: همچنین اعضای نهاد در دانشگاه‌ها در زمان انتخابات در هیچکدام از ستادهای انتخاباتی فعالیت نخواهند داشت و فعالیت تبلیغاتی برای یک شخص در نهاد ممنوع است؛ این سیاست همیشه مورد نظر دفاتر نهاد در دانشگاه ها بوده است، همچنین نهاد در هیچ انتخاباتی، ورود ستادی نداشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه سیاست دفاتر نهاد در دانشگا‌ه‌ها، فراجناحی است و تنها خط رهبری را دنبال می‌کند، گفت: باید انتخابات پرشور و با نشاطی داشته باشیم و فعالیت همه گروه‌ها و احزاب، در چارچوب نظام مفید است.

 

رنجبران افزود: در سطح دانشگاه‌ها نیز باید به گونه‌ای فعالیت شود که نشاط انتخاباتی را شاهد باشیم، البته در روزهای منتهی به انتخابات قطعا کاندیداها و طرفداران آنها به دانشگاه‌ها رفت و آمد خواهند داشت و این اشکالی ندارد، ولی باید توجه شود که افرادی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، برای اثبات خود، نظام و انقلاب را زیر سوال نبرند.

 

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها نباید برای اثبات خود، دستاوردهای 30 ساله نظام را زیر سوال ببرند، اظهارکرد: اگر این اتفاق بیفتد، بی‌انصافی است، بنابراین نقد و بررسی باید در چارچوب نظام و انقلاب باشد، چرا که این نظام به مردم خدمت کرده و مردم نیز پشتیبان نظام و رهبر انقلاب هستند، البته انتقاد از مدیریت‌ها اشکالی ندارد که البته این هم مرز دارد.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته بسیار رشد کرده است و موجب افتخار همه ملت‌های مسلمان شده است، اکنون پیشرفت علمی ما زبانزد دشمن است و همه این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده که کشور تحت سخت‌ترین تحریم‌ها بوده است و فشارهای اقتصادی که امروز بر کشور ما وارد می‌آید، اگر به کشوری مانند آمریکا وارد می‌آمد، فلج می‌شد و از پا در می‌آمد، این در حالی است که ایران با وجود همه این فشارها مقتدرانه در صحنه است.

 

 

پیشنهاد تهیه منشوری برای فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها

 

رنجبران خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که با همفکری تشکل‌های دانشجویی و اساتید، منشوری در دانشگاه‌ها تهیه شود تا در دوران انتخابات مشخص باشد که فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها بر چه اساس است و اگر قرار است یک کاندیدا وارد دانشگاه شود، چه مواردی را باید رعایت کند و اینگونه فضا را برای حضور حداکثری و همچنین تبعیت از منویات مقام معظم رهبری آماده کنیم.

 

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: در این راهپیمایی شاهد بودیم که ملت اگرچه تحت فشار اقتصادی هستند، ولی دست از نظام و انقلاب برنداشتند و به میدان آمدند، این حضور گسترده چیزی شبیه به معجزه بود و اکنون اگر می‌بینیم که در مذاکرات آلماتی، غرب عقب‌نشینی می‌کند، به دلیل همین حضور گسترده ملت ایران است؛ در راهپیمایی 22 بهمن دیدیم که مردم به جز تصویر رهبر انقلاب، تصویر دیگری در دست نداشتند و این نشان می‌دهد که مردم هیچ‌گاه از حمایت نظام و رهبر کوتاه نمی‌آیند.

 

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تلاش دشمن این است که مشکلات موجود و منازعات داخلی را به رهبری که عمود خیمه انقلاب است، نسبت بدهند، تصریح کرد: همچنین دشمنان این نظام قصد دارند که نارضایتی اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنند و در نهایت بگویند که همه مشکلات وقتی حل می‌شود که پای میز مذاکره با آمریکا بنشینید.

 

وی افزود: به عنوان مثال در مورد صحبت‌هایی که میان روسای دو قوه در صحن مجلس شورای اسلامی بیان شد و البته مقام معظم رهبری به هر دو طرف تذکر دادند و ناراحتی خود را بیان کردند، دیدیم که رسانه‌های بیگانه از موضوع بهره‌برداری کردند و از 205 خبری که درباره این موضوع در رسانه‌های بیگانه منتشر شد، تنها 20 درصد به تخریب روسای دو قوه پرداخت و 80 درصد تمرکز این اخبار به سمت رهبری بود و این نشان می‌دهد که دشمن عمود خیمه انقلاب را نشانه رفته است.

 

 

کاندیداهای ریاست جمهوری، خط قرمزها را رعایت کنند

 

رنجبران ادامه داد: این درحالیست که ملت ایران مثل همیشه پشتیبان ولایت هستند و مصداق این موضوع را در راهپیمایی 22 بهمن شاهد بودیم، بنابراین کاندیداها باید توجه داشته باشند که در فعالیت‌های سیاسی خود، خط قرمز داشته باشند و در راستای منویات رهبری فعالیت کنند.

 

به گزارش ایسنا، در این نشست روسا، معاونان و مدیران اجرایی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص موضوعات مختلف، از جمله توسعه نشست‌های هم‌اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها را بیان کردند.

تگ هاي مطلب: منشور انتخابات, فعالیت انتخاباتی دانشجویان
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی