سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

رشد 7 برابری تولید علم کشور از سال 84 تا 91

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
25 اسفند
رشد 7 برابری تولید علم کشور از سال 84 تا 91
وزیر علوم با اشاره به رشد هفت برابری تولید علم کشور ایران از سال 84 به بعد، گفت: ایران در رتبه پانزدهم تولید علم جهان قرار گرفت.
دکتر کامران دانشجو با اشاره به رتبه اول علمی ایران در منطقه خاورمیانه، در تبین پیشرفت‌های آموزش عالی کشور، گفت: در سال 1384، سه دهم درصد تولید علم دنیا مربوط به جمهوری اسلامی ایران بود که این میزان در سال 91 تاکنون به 1/2 دهم درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد هفت برابری تولید علم کشور از سال 84 تا 91، اظهارکرد: این درحالیست که جمعیت ایران تنها یک درصد جمعیت دنیاست، بنابراین تولید علم کشور از درصد جمعیت خود در دنیا بالاتر است.

دانشجو با اشاره به سرعت رشد 11 تا 13 برابری تولید علم ایران نسبت به دنیا، گفت: از لحاظ سرعت رشد تولید علم ایران در دنیا رتبه نخست را دارد و در سال 2012 در نمایه اسکوپوس بیش از 37000 مقاله توسط جامعه دانشگاهی ایران ثبت شده است، همچنین ایران در سال 2012 در این نمایه رتبه 17 جهان را داشت که در سال 2013 تاکنون با تولید بیش از 6000 مقاله در جایگاه پانزدهم جهان قرار دارد.

وی افزود: در سال 2012 در پایگاه علمی ISI بیش از 26609 مقاله توسط دانشمندان کشور ثبت شد و ایران در رتبه 20 جهان قرار داشت که از آغاز سال 2013 میلادی تاکنون با تولید حدود 3000 مقاله در جایگاه 17دنیا قرار دارد، در حالیکه ترکیه به عنوان رقیب اصلی منطقه‌ای ایران در جایگاه 19جهان جای گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال 2012 بیش از 70 هزار مقاله بدون تکرار توسط دانشمندان ایرانی در مجلات معتبر جهانی و در پایگاه‌های علمیISI SCOPUS و isc ثبت گردیده است، ادامه داد: این میزان پیشرفت نشان می‌دهد دانشگاه‌های ما با جدیت به دنبال تولید علم هستند و این کار توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و هوش بالای دانشجویان ایرانی را نمایان می‌سازد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه رشد تولید علم، متاثر از توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها است، اظهارکرد: چرا که بخش زیادی از این مقالات با همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و از پایان‌نامه‌های دانشگاهی استخراج می‌شود.


تگ هاي مطلب: وزارت علوم, رشد علمی ایران, رتبه تولید علم ایران
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی