سایت کاریابی جویا کار

تاثیر مواد مختلف بر سرطان های گوناگون

دسته بندي: مقالات / پزشکی
15 فروردین

 

كشف يك پروتئين مؤثر در سرطان پستان:

به عقيده محققان مركز تحقيقات سرطان پستان در لندن، گسترش سرطان در بدن به وسيله يك پروتئني به نام UPA هدايت مي شود. اين پروتئين به سلولهاي سرطاني كمك مي كند تا به اطراف بدن مهاجرت كنند. تحقيق منتشر شده در مجله cell biology نشان مي دهد كه سلولهاي سرطان پستان پروتئيني به نام 180 Endo را توليد مي كنند كه به upa متصل مي شود. اگر اين پروتئين به طريقي از بين برود، سلولها حركت بيشتري نمي كنند.

محققان تلاش كرده اند عمل upA را با استفاده از پادتن هاي كه به 180 Endo متصل ميشوند مهار كنند و دريافتند كه اين عمل موجب جلوگيري از اتصال سلولها به پروتئين upA را با استفاده از پادتن هايي كه به جلوگيري از اتصال سلولها به پروتئين upA ميشود. اين كشف ميتواند گسترش سرطان را متوقف كرده و درمان سرطان را بسيار آسانتر نمايد.

استفاده از خون اصلاح شده ژنتيكي براي مقابله با سرطان

دانشمندان استراليايي مي گويند كه تغيير ژنتيكي بيمار ميتواند در مقابله با سرطان مفيد واقع شود. اين سلولهاي اصلاح شده ژنتيكي نهايتاً به خود بيمار تزريق مي شود تا موتورهاي سرطاني را شناسايي و نابود كند. اين روش با موفقيت بر روي موشها آزمايش دشه است و تا دو سال بر روي انسان آزمايش ميشود. هدف اين روش تقويت توانايي ايمني بدن براي مقابله با سرطان است.

دكتر «جو تراپاني» استاديار اين مركز مي گويد: با به كارگيري اين روش به جاي داشتن تعداد كمي سلول تمامي سلولها ميتوانند تومور را شناسايي كنند و بنابراين امكان حمله به تومور بيشتر است. تراپاني افزود: آنچه كه ما تاكنون نشان داديم اين است كه ميتوان سلولها را از سيستم ايمني بدن خود بيمار گرفت، تا آنها را درخارج بدن براي تشخيص سرطان تغيير داد و دوباره آنها را به بدن تزريق كرد.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی