سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

فردا آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
28 فروردین
فردا آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته 45 هزار و 106 داوطلب مجاز به انتخاب رشته کنکور دکتری دولتی 92 از فردا، نحوه انجام انتخاب رشته را تشریح کرد.
دکتر توکلی ضمن اشاره به آغاز انتخاب رشته اینترنتی آزمون دکتری 92 از فردا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه باید با مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی آزمون نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه از دوره‌های موجود که در آنها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند شامل دوره‌های روزانه،‌نوبت دوم، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مراکز پیام نور و پردیس‌های خودگردان حداکثر تا 50 کد رشته محل در صورت وجود اقدام، و به ترتیب علاقمندی در فرم انتخاب رشته درج کنند.

وی با اشاره به رنگی شدن دوره‌های مختلف در فرم انتخاب رشته، گفت: با توجه به تنوع دوره‌های تحصیلی و به منظور افزایش دقت در انتخاب رشته در زمان نمایش عناوین رشته‌های انتخابی پس از درج کد رشته محل‌ها در فرم اینترنتی انتخاب رشته کلیه رشته‌های انتخاب شده دوره‌های روزانه به "رنگ مشکی"، دوره‌های نوبت دوم به "رنگ قرمز"، دوره‌های پیام نور به "رنگ آبی"، دوره‌های غیرانتفاعی به "رنگ سبز" و رشته‌های مربوط به پردیس خودگردان دانشگاه‌ها به "رنگ نارنجی" نمایش داده می‌شود.

 

وی با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته تا روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه، گفت: در صورت انجام صحیح انتخاب رشته کد پیگیری 16 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که نشانگر مراحل طی شده می‌باشد و داوطلب باید این کد پیگیری را نگهداری کند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌های گروه پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از اقدام به اننخاب رشته باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت عواقب آن به عهده شخص داوطلب می‌باشد.

 

وی افزود: داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌هایی که فرد متعهد به خدمت در وزارتخانه یا ارگان یا غیره است که در این آزمون شرکت کرده‌اند آنها نیز باید قبل از انتخاب رشته از لحاظ تعهد خدمت وضعیت خود را مشخص کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه مدت زمان پیش‌بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته 30 دقیقه است، تصریح کرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود در تکمیل این فرم نهایت دقت را داشته باشند و چنانچه داوطلبی پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و اخذ کد پیگیری 16 رقمی تمایلی به ویرایش فرم انتخاب رشته داشته باشد، حداکثر تا پایان زمان مقرر انتخاب رشته می‌تواند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته اقدام کند.

 

وی افزود: همچنین داوطلبان باید توجه داشته باشند به درخواست‌های ارسالی در خصوص تغییر فرم انتخاب رشته ترتیب اثر داده نمی‌شود.

 

وی با اشاره به نحوه ویرایش اطلاعات داوطلبی، مجازین به انتخاب رشته، اظهارکرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته زمان ورود به فرم انتخاب رشته اطلاعات اعلام شده در خصوص معدل دوره کارشناسی و کارشناس ارشد نام موسسه محل تحصیل یا فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه مربی را مشاهده می‌کنند که در صورتی که اطلاعات مذکور توسط داوطلب مورد تایید قرار گیرد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود در غیر این صورت داوطلب باید نسبت به ویرایش و اصلاح مورد یا موارد اقدام کند.

توکلی با تاکید بر اینکه هر زمانی که مشخص شود داوطلب حقایقی را عمدا یا سهوا کتمان کرده است از این آزمون و آزمون سال بعد محروم می‌شود، خاطرنشان کرد: در سیستم انتخاب رشته که تا حدودی هوشمند پیش‌بینی شده است در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان در زمان انتخاب رشته به آنان تذکر داده می‌شود، به عنوان مثال اعلام خطای انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد، بنابراین داوطلب به این موارد توجه داشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییر گرایش و انتقال دانشجو در مقطع دکتری امکانپذیر نیست، اظهارکرد: هیچ گونه اقدامی از سوی سازمان سنجش در این موارد میسر نخواهد بود، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود در زمان انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشند.

تگ هاي مطلب: انتخاب رشته دکتری دولتی 92, انتخاب رشته, نحوه انتخاب رشته دکتری, دکتری دولتی 92, کنکور دکترا دولتی 92, تعداد مجاز شدگان, نحوه انتخاب رشته
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
تاريخ انقضاء:1 اردیبهشت 92
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی