سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ضرورت تحول در آموزش‌وپرورش از نگاه معلمان/جایگاه آموزش‌وپرورش تا سال 1404

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
8 مهر

بر اساس اطلاعات خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برنامه مناظره غیرمحرمانه به منظور بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و محمدرضا بهرنگی دکترای علوم تربیتی و استاد دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

در این برنامه جمعی از معلمان نیز حضور داشتند که نظرات خود را در رابطه با سند تحول بنیادین و ضرورت ایجاد تحول در آموزش و پرورش مطرح کردند.

نظر معلمان بدین شرح است:

* سند تحول بنیادین مهندسی مجدد در نظام آموزش و پرورش است و این مهندسی فقط  منوط به دانش آموزان نیست. بنابراین باید مشخص شود چه مکانیزم هایی برای تحول در معلم و مدرسه درنظر گرفته شده است.

*در افق 1404 چه مفادی از سند تحول بنیادین قرار است عملیاتی شود و نباید صرفاً بر روی تغییر در ارزشها و باورهای دانش آموزان تأکید داشت بلکه باید بررسی شود در رابطه با معلمان چه مواردی در سند تحول بنیادین ذکر شده است.

* طی مدت زمان 10 سالی که تدوین سند زمان برد آیا از نظر معلمان به عنوان اصلی ترین رکن اجرای تحول بنیادین استفاده شد.

*هم اکنون چه مقدار از سند تحول بنیادین اجرایی شده است و با توجه به روحیه محافظه کاری شدید در آموزش و پرورش و عدم تحول خواهی چگونه چنین سندی اجرایی خواهد شد.

*شایستگی‌های پایه که در سند تحول بنیادین مطرح شده چه مواردی است و آیا ارتباط بین دوره 12 ساله حضور دانش‌آموزان در مدرسه با دانشگاه مدنظر قرار داده شده است.

* هم اکنون 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود چگونه می‌توان با دو درصد اعتبار باقیمانده تحول بنیادین را اجرایی کرد و چه امکاناتی را در اختیار وزیر قرار داده‌ایم که هم اکنون اجرای تحول را خواهان هستیم.

*نظام معلمی و مشارکت معلمان در تصمیمات آموزش و پرورش یکی از اجزای سند تحول بنیادین است اما هنوز در اجرای سند به بحث معلمان وارد نشده‌ایم. 

در ادامه برنامه برخی معلمان انتظارات خود را تا سال 1404 از آموزش و پرورش مطرح کردند.

*انتظار این است تا یک جوان 18 ساله پس از فارغ التحصیلی از مدرسه در حد متوسط توانایی مکالمه به زبان انگلیسی و فرانسه داشته و قرآن خواندن آن بدون مشکل باشد.

*یک معلم همانند دانشگاهیان حقوق بگیرد و نه یک دهم آنها.

*تا سال 1404 آموزش و پرورش با بازار کار به تعامل برسد به گونه‌ای که بدانیم نیاز بازار کار چیست و براساس آن به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی هدایت کنیم تا شاهد بیکاری نباشیم.

*مشکلات ادامه تحصیل فرهنگیان برداشته شود و مدارس دیگر نیازی به سرانه نداشته باشند.

*همه نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند و همانگونه که شهرداری درسال جاری یک هزار مسجد ساخت درسال 96 یک هزار مدر سه بسازد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

Sasn در 9/07/1395 - 20:46 نوشته:

سلام.آنچه که مشخصه اگر وزارت آموزش و پرورش واقعی,بود حقوق یک مدیر با سالها مدیریت بیشتر از یک معلم که ۲۸سال مداوم تدریس کرده نبود
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی